Як повідомляє Інформатор, київська міська влада почали активно боротися із зовнішньою рекламою, яка спотворює вигляд міста.

З травня минулого року вступили в силу правила її розміщення, в грудні затвердили схему розміщення зовнішньої вуличної реклами. Тепер настала черга реклами на транспорті.

За словами заступника київського міського голови Олексія Резнікова, наводити порядок із зовнішньою рекламою в місті почали відразу ж з приходом на пост мера Віталія Кличка і його команди.

Резніков дав свій коментар з цього приводу: "Процес цей триває вже не один рік. Але спочатку треба було створити умови для нових правил розміщення зовнішньої реклами, які б спокійно сприйняли городяни та бізнесмени, зайняті на цьому сегменті ринку. Тому майже півтора року писалися ці правила.

Популярні новини зараз
Перерахунок пенсій з 1 травня: чого чекати стареньким За інтернет можна не платити: як скористатися новою послугою Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо З 1 травня доведеться виживати без допомоги: кому перестануть виплачувати субсидію
Показати ще

У Київській міській раді ці нові правила розміщення зовнішньої реклами були поставлені на голосування в травні 2017 року. Вони були позитивно сприйняті депутатами міськради і вступили в законну силу.

Наступним кроком з наведення порядку з рекламою стала вже реалізація цих правил і розробка типових схем її розміщення. В першу чергу, враховувалися вимоги безпеки громадян. Уже повністю заборонено розміщення рекламних носіїв на транспортних розв'язках, парковках, житлових комплексах, перехрестях, надземних і підземних пішохідних переходах.

Але одночасно треба було з повагою ставитися і до бізнесу, оскільки всі рекламні носії в місті мають офіційні дозволи міської влади. Тому було прийнято рішення, що всі, хто має такі дозволи можуть залишити свої носії до кінця терміну дозволу, а далі вони зобов'язані покинути заборонені місця для розміщення носіїв.

І на сьогоднішній день все соціально відповідальні керівники рекламного бізнесу, а таких в Києві близько 90%, прийняли правила розміщення в місті рекламних конструкцій і навіть брали участь у розробці цих правил, прибрали їх і переносять в дозволені для цього місця. Уже можна пройти по вулицях в нульовій та першій зонах міста і не побачити там вуличної реклами. До кінця цього року, сподіваємося, що всі рекламні конструкції займуть свої місця суворо за розробленими схемами.

Коли вся ця реформа починалася, в Києві було понад 12 тисяч бігбордів, білбордів, сітілайтів та т. д. Сьогодні їх менше 6 тисяч, а з наступного року залишиться всього 4390.

Аналогічна еволюція очікує рекламу на фасадах будинків, дахах, де рекламуються в основному власники магазинів, салонів, банків, аптек. Для такої реклами також вже є правила розміщення: якщо рекламна табличка, яка вказує назву фірми і час її роботи і має розмір до 3 кв. м, її можна розмістити безкоштовно. Якщо ж бізнесмен хоче мати рекламу більшої площі, тоді він повинен подати відповідну заявку в міську адміністрацію і отримати дозвіл на розміщення рекламної конструкції.

А наступним кроком стане нормування розміщення реклами на транспорті. Йдеться про наземний комунальний пасажирський транспорт та метрополітен ".

За словами начальника управління з питань реклами Київської міської державної адміністрації Олександр Смирнова, правилами повністю заборонено розміщення будь-яких рекламних конструкцій на транспортних розв'язках, перехрестях, будь-яких пішохідних переходах, а також встановлено мінімальну відстань між сусідніми рекламними конструкціями.

”Це обумовлено тим, що сьогодні на дорогах тільки міст країни гине і важко травмується в рік людей значно більше, ніж на сході України, де відбувається гібридна війна. Одним з факторів виникнення ДТП є наявність відволікаючих водія моментів, яким, наприклад, є зовнішня реклама.

Тепер, згідно з вимогами безпеки на дорогах, між двома сусідніми бордами не може бути менше 100 метрів, а між сітілайти - 40 метрів. А на трасах, що примикають до міста відстань між сусідніми бордами збільшується до 150 метрів. У районах перехресть будь-яка рекламна конструкція не може перебувати ближче 10 метрів від кожної межі перехрестя. В районі будь-якої транспортної розв'язки ця відстань збільшується до 20 метрів. Біля зупинки громадського транспорту або виходу з метро також не може перебувати ніякої рекламної конструкції ближче 20 метрів.

Правилами категорично заборонено установка тролів (рекламних розтяжок) над будь-автомобільною дорогою чи пішохідними тротуаром. Також заборонена установка так званих штендерів ( «розкладачок») на тротуарах.

Категорично заборонено розміщення будь-якої реклами, включаючи наклеєні оголошення, на стовпах електромережі та контактної мережі електротранспорту.

Час роботи світяться медіа-фасадів (моніторів) дозволено тільки з 7.00 до 22.00, щоб в темний час доби вони не світили у вікна городян і не заважали їм відпочивати.

Строго регламентовані і правила розміщення рекламних вивісок на фасадах будинків. Зокрема, вивіска не може перекривати вікна або архітектурні елементи будівлі, балкони - в тому числі », - прокоментував Олександр Смирнов.

Ще про фасадні вивісках: в нульовій зоні Києва (найбільш історична частина) - особливий режим розміщення фасадних вивісок - тільки таблички біля вхідних дверей, крім захисних екранів на об'єктах реконструкції старовинних будівель, де не час реконструкції розміщувати тимчасово рекламні вивіски можна, але щоб вони не перекривали більше 20% самого захисного екрану. У першій форматній зоні - допускається ще розміщення вивісок у вигляді окремих букв або символів. У другій також допускається вивіска на підкладці. У третій і четвертій зона - можлива і світова фасадна реклама на дахах будівель.

Нульова зона - зона міста, визнана пам'яткою історії та містобудування ЮНЕСКО. Наприклад, Софіївська площа, Києво-Печерська лавра тощо. Перша і друга зони прилягають до нульової, там можливе розміщення сітілайтів, всі види бордів дозволені тільки в третій (спальні і промислові райони міста) і четвертої (виїзди з міста). Всі ці зони і схеми розміщення реклами в них можна знайти на сайті управління з питань реклами Київської міськадміністрації.

Андрій Смирнов також додав: "Щоб місто не втратило надходження в бюджет від розміщення зовнішньої реклами, приводяться у відповідність і тарифи на її розміщення, які почнуть діяти з 1 січня 2019 року".

"Взагалі надходження до міського бюджету від розміщення зовнішньої реклами не є бюджетоутворюючими. У 2017 році всі власники рекламних конструкцій перерахували в бюджет міста близько 187 мільйонів гривень при загальному бюджеті в 42 мільярди гривень. Тобто, це склало 0,5%. Питання безпеки дорожче. Нью-Йорк і Токіо сьогодні взагалі відмовилися від будь-яких рекламних конструкцій, залишивши тільки таблички на будинках. І не страждають від цього. Ціна на оренду рекламних конструкцій зросте. Але якщо раніше треба було замовляти реклами на 150-200 конструкціях, то тепер, оскільки їх стане менше, всього на 20-30. І сумарно замовники реклами не витрачатимуть більше грошей. Зате самі рекламні сюжети стануть якіснішими ", - додав Резніков.

На думку Олексія Резнікова, алгоритм змін буде аналогічним. "Робоча група перевірить усі станції метро Києва і визначить місця, де реклама може бути, а де її не повинно бути ні в якому разі. Але на старих, історичних станції не буде ніякої реклами. Вона буде можливо тільки на нових станціях метрополітену, яких поки 45".

Головне нововведення - тепер будь-яка реклама на пасажирському транспорті Києва буде узгоджуватися з управлінням з питань реклами Київради, а не з кожним КП, як було раніше. І продаж рекламних місць на транспорті буде проводитися через систему ProZorro. Перші такі торги пройдуть в кінці осені цього року.

Нагадаємо, чинна влада яскраво показала свої справжні результати в Україні у справі масової вирубки та продажу українського лісу. Мова йде в першу чергу про ставлення до екології, правильність чи шкідливість тих чи інших дій чиновників. Такої позиції дотримується голова Громадського руху "Рідна країна" Микола Томенко.

Як повідомляв Знай.ua, прем’єр-міністр України Володимир Гройсман витрачає величезні бюджетні кошти на власну передвиборчу кампанію.

Також Знай.ua писав про те, що національна рада з телерадіомовлення наклала штраф на скандальний телеканал "Інтер" через трансляцію концерту присвяченому 9 травня.