За останні кілька років матеріальне становище українців істотно змінилося. Курс долара, зростання комунальних платежів, падіння багатьох галузей не могли не відбитися на рівні життя. А відповідно - на споживанні товарів і послуг. У свою чергу, чим менше українці купують, тим гірше становище малого і середнього бізнесу.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗвичайно, потреба в їжі, одязі і відпочинку нікуди не поділася. За підсумками першого кварталу 2016 р. витрати на їжу та комуналку доросли до 57,9% місячного бюджету - на 5,5% за рік. І це без урахування кафе, ресторанів та іншого громадського харчування поза домом. Але сказати, що при цьому ми балуємо себе делікатесами, складно. Гірше того - середній українець з'їв на 5,6% менше, ніж в минулому році, інформує еizvestia.com.
Найбільша економія торкнулася соків і рослинного масла. Менше купують м'яса, риби, цукру, кави і чаю. Майже не змінилися продажі круп, макаронів, картоплі та хліба - основи українського столу.
Коли половина зарплати йде на їжу та оплату комунальних послуг, інші витрати вимагають жорсткої економії. Стосовно одягу українці пішли в інтернет-магазини і секонд-хенди.
Читайте також: Чому українці лише біднішають
Економлять українці і на послугах. Люди шукають дешеві або зовсім безкоштовні варіанти: самоорганізовують клуби іноземних мов, перукарів, які тільки вчаться, репетиторів, що тільки почали викладати.
З великими покупками справи йдуть не краще: більшість просто не може собі їх дозволити. Тому що зростання курсу долара серйозно вплинуло на ціни, наприклад, побутової техніки.
Що ж стосується відпочинку, то чверть населення були змушені відмовитися від літніх поїздок і відпусток як таких. Згідно з результатами соціологічного дослідження, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології, громадяни проводять відпустку більш ніж скромно. У даних на початок липня йдеться, що тільки 25% українців мають намір провести відпустку поза домом. При цьому за кордон збиралися їхати близько 2,1% чол. На дачу планували вибратися 9%, в Карпати та українські міста - 8%. Ще 5% сподівалися відвідати родичів.
Опинившись в такій ситуації українці просто категорично не можуть бути драйверами української економіки, яка нагадує порочне коло: бідний споживач - бідні виробник і продавець. Спроби менше витрачати роблять економіку значно слабшою.
Як повідомляв сайт Знай.ua, українці вважають, що стали біднішими.