Дослідницький центр NASA і компанія Honeywell Aerospace успішно провели випробування програми, яка дозволить знову всерйоз задуматись про майбутнє цивільної надзвукової авіації, повідомляє портал Gizmag.

Останній надзвуковий літак піднявся в повітря майже 13 років тому. Після 2003 року від ідеї експлуатації таких літаків для цивільних перевезень відмовилися по ряду причин. Справа в тому, що звукові удари, якими супроводжувався політ, іноді досягали такої сили, що у будинків, які потрапили під звукову хвилю, тріскалося скло. У небезпеці були і пасажири. Цей фактор, в поєднанні зі зростанням цін на паливо, зробив використання надзвукових літаків нерентабельним, і авіакомпанії світу відмовилися від їх використання. Ще пару років тому саму ідею відродження надзвукової цивільної авіації називали малоймовірною, хоча дослідження в цьому напрямі велися.

Успіх NASA і Honeywell може в корені змінити погляд на це питання. Розроблено і випробувано програму, яка дозволяє прогнозувати звукові удари в реальному часі під час польоту і зменшувати їх висоту. Пілотові прогнози програми виводяться на спеціальний дисплей.

"NASA прагне зробити надзвуковий політ над сушею реальністю, і ключ до досягнення цієї мети - це зменшення впливу звукових ударів. Використовуючи весь минулий досвід, наша команда інженерів змогла знайти спосіб, як інтуїтивно інформувати пілотів про місцевість, погоду і багато іншого, тепер ми працюємо над системою прогнозування та візуалізації звукового удару при подоланні звукового бар'єру", - повідомив Боб Вітвер, віце-президент з технологій аерокосмічної компанії Honeywell.