У Мельбурні (Австралія) вирішили використовувати кавову гущу для будівництва міських доріг.

В рамках експерименту дослідники Технологічного університету Суінберну зібрали кавову гущу з усього університетського містечка і спробували використати її в якості частини суміші для більш стійкого дорожнього будівельного матеріалу, повідомляє FacePla.net.

Очолював дослідницьку групу професор Арулена Арулраджах, котрий керує Центром стійкої інфраструктури університету. Він хотів дізнатися, як інші перероблені матеріали, такі як бита цегла, скло і бетон, можуть бути багаторазово використані для більш ефективного дорожнього будівництва.

Арулраджах і його дослідницька група зібрали кавову гущу з усіх кафе навколо університету і сушили її в печі протягом п'яти днів при температурі 50 °C. Потім вони відфільтрували каву, щоб видалити всі грудочки, та змішали її зі шлаком, що залишився у якості відходів після виробництва сталі, у пропорції сім частин до трьох.

Читайте також: Половина українських доріг небезпечна для водіїв

Популярні новини зараз
Чому в СРСР будували 5- та 9-поверхівки - ви навіть не здогадуєтеся, у чому "секрет" Платіть по 700 грн за світло або живіть без нього: українців ставлять перед фактом Комунальні платежі скасовуються: названо категорію осіб, якій можна не платити Гречку, соняшникову олію та борошно будемо купувати за новими цінами: скільки доведеться викласти
Показати ще

Потім у цю суміш дослідники додали рідкий лужний розчин і все відправила під прес. На виході були отримані циліндричні блоки, що виявилися досить міцними, аби використовувати їх у якості грунтового матеріалу. Останній знаходиться під поверхнею дороги.

Натхненні такими результатами, дослідники Суінберзького університету стверджують, що коли їх підхід розширити і надати їм повну свободу дій з міськими відходами кави, через деякий час вони змогли б прокласти "зелену дорогу".

За їх словами, з одного кафе можна отримати приблизно від 150 кг кавової гущі на тиждень. Якщо збирати її цілий рік, то можна побудувати п'ять кілометрів доріг.

Вчені переконані: використання таких нетрадиційних матеріалів для будівництва автошляхів дозволить скоротити кількість відходів на звалищах і зменшить попит на кар'єрні кам'яні матеріали.