Реклама оточувала і оточує нас з усіх сторін. Цікаво дізнатися, що рекламували 100 років тому. Якими оголошеннями рясніли заголовки тодішніх українських газет і журналів. Що турбувало людей?

Днями опублікували добірку рекламних повідомлень з львівської газети "Діло". Цікаву добірку опублікував Facebook Іван Гоменюк.

Geplaatst door Ivan Homenyuk op Donderdag 24 januari 2019

Реклами виходили в період між Першою і Другою світовими війнами, в 1920-1939-х.

Популярні новини зараз
Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу Українців поставили у жорсткі рамки: почнуть обмежувати Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає
Показати ще

Варто відзначити, що "Діло" є найстарішою українською щоденною газетою Галичини. Перший номер вийшов 14 січня 1880 року. Її закрили після радянської окупації Львова в березні 1939 -го.

До 1914 року газету редагували Володимир Барвінський (1880-1883), Антін Горбачевський, Іван Белей та інші.

На початку 1920-х років через цензурні переслідування видання часто змінювало назву: "Громадська думка", "Українська думка", "Український вісник", "Громадський вісник", "Свобода".

"Діло" було задумано як всеукраїнський політичний друкований орган, який служив би національним потребам, даючи платформу для вільної дискусії, не обмеженої партійними, інституційними або особистими інтересами.

В часи створення газети наявність такого журналу була важливою ознакою сучасної спільноти, і чим довше газета існувала, тим більше ставав її авторитет, оскільки "Діло" втягувало в свою орбіту помітних українських інтелектуалів.

За час існування газета "Діло" отримала досить широку аудиторію, завдяки цьому вона не тільки формувала суспільно-політичний та культурний дискурс, але й отримала фінансову впевненість.

У 1939 році "Діло" фінансувалося в першу чергу, рекламою, яка займала значну площу, і завдяки підпискам.

Про ефективність реклами в українському виданні може свідчити той факт, що рекламодавцями були не тільки українські підприємці, а також державна Центральна Малопольська каса ощадності у Львові.

Пропонуємо вас подивитися цікаву добірку реклами, яку друкували в провідному виданні Галичини:

Нагадаємо, на початку ХХ століття найбільш поширеним і доступним засобом масової інформації були газети і журнали, реклама або оголошення, як правило друкувалися там. Старі газети з рекламними оголошеннями – унікальна можливість зануритися в минулі часи і відчути дух епохи.

Як повідомляв портал "Знай.uа", колекціонер показав рідкісні фотографії дивовижних українських пейзажів 19 століття.

Також "Знай.uа" писав, які святкові листівки надсилали українці один одному 100 років тому.