Спортсменка дебютувала в "Формулі-1" в 1958 році на Гран-прі Сіракуз - гонці в Італії, причому поза заліком чемпіонату світу. Тоді вона посіла п'яте місце. Через місяць Філіппіс повинна була брати участь в гонках на Великий приз Монако. Пройти кваліфікацію їй не вдалося. У тому ж році на Гран-прі Бельгії італійка змогла потрапити на старт, зайнявши в гонці останнє місце. Від переможця вона відстала на два кола.

У 1959 році італійка знову вирішила виступити в Монако, але не потрапила в число 16 кращих, яких допускають до старту. Після загибелі гонщика - француза Жана Бера в серпня 1959 року Філіппіс вирішила закінчити кар'єру в 23 роки.

На пальцях однієї руки можна перерахувати гонщиц "Формули-1", і це нормально. Автоспорт, особливого такого рівня, пов'язаний з великим ризиком і неймовірними фізичними навантаженнями. Цей спорт вимагає сталевіих нервів і чоловічу загартованість.

Лише п'ять жінок в історії виводили боліди на старт Гран-прі. Остання - понад 20 років тому, а першою з них в 1950-х роках стала італійка Марія-Тереза ​​де Філіппіс, яка виступала за Behra-Porsche і Maserati. Проїхавши чотири Гран-прі, вона покинула автогонки після загибелі керівника своєї команди Жана Бера.

Популярні новини зараз
Ухилянтам приготувати гаманці: штрафи за неоновлення даних можуть збільшити – на скільки ТЦК оштрафує ухилянтів і за кордоном: які суми доведеться віддати Гроші змусять повернути державі: українців попередили Олена Бюн розповіла, хто насправді замовив убивство Ірини Фаріон
Показати ще

"Я взяла участь у своїй першій гонці в 1948 році, а вже в другій виграла заїзд в категорії Fiat Topolino. Тоді я змагалася з найбільшим італійським гонщиком всіх часів Тацио Нуволарі і, якщо не помиляюся, це була його остання гонка в кар'єрі. Людей обурювало участь дівчат. Тим не менш, в період між 1949 і 1953 роками я кілька разів перемагала в класі Fiat Giannini. у 1954 році я фінішувала другою в гонці Giro di Sicilia, саме тоді мене помітили представники Maserati і запропонували виступати за заводську команду. за кермом Maserati A6GCS я фінішувала дев'ятою на Targa Florio і третьою на "10 годинах Мессіни". У 1956 році я брала участь в гонках Mille Miglia, "1000 кілометрів Монци" та "1000 кілометрів Буенос-Айреса", де потрапила в аварію. До 1958 року я вже відбулася гонщицею і отримала прізвисько Pilotina ( "лоцманський катер" по-італійськи). Тоді я змогла дозволити собі купити Maserati 250F - на цій моделі Хуан Мануель Фанхіо виграв п'ятий чемпіонський титул в Формулі-1, "- розповідала Тереза ​​де Філіппіс в одному зі своїх інтерв'ю.

Також гонщиця згадувала, що дружила з Хуаном Мануелем Фанхіо, і він узяв її під свою опіку і застерігав від можливих ризиків.

"Я фінішувала п'ятою на Гран-прі Сіракузи, що проходила по небезпечній гірській трасі. У Монако у мене виникли проблеми з двигуном, а ось на Гран-прі Європи у Спа я приїхала до фінішу десятю. У Монці йшла п'ятою, але зійшла з траси за 12 кіл до фінішу. Команду Maserati я покинула наприкінці 1958 року ", - згадує спортсменка.

Тоді гонщики Формули-1 балансували на межі життя і смерті, і Марію-Терезу де Філіппіс минула така доля, але вона поділилася, як важко переживала втрату в цьому спорті своїх друзів і колег.

"В аваріях я втратила двох найближчих друзів. У 1958 році - Луїджі Муссо, в 1959 - Жана Бера. Він був мені дуже близький, і позичив свій болід для перегонів у Монако. Тоді мені вдалося кваліфікуватися на самому останньому колі, але стюарди НЕ прийняли мій час. Це було чисто політичне рішення, тому що вони хотіли бачити на старті пілота Ferrari Кліффа Аллісон. Це було скандальне рішення. Я ніколи не плакала до цього публічно, але тоді закричала і вискочила з машини ".

Гонщиця була твердо впевнена в тому, що дівчата здатні робити все те ж, що і чоловіки.

"Я була у відпустці, коли 1 серпня 1959 року почула по радіо про те, що Жан Бера помер за кермом Porsche в перегонах перед Гран-прі Німеччини. Я була настільки вражена, що вирішила завершити свою гоночну карьеру- Марія розповіла чому кар'єра так стрімко закінчилася ".

Відзначимо, що перша жінка, яка виступила на чемпіонаті світу з автогонок у класі "Формула-1", італійка Марія Тереза ​​де Філіппіс померла на 90-му році життя.

Як повідомляв портал "Знай.uа", Мод Вагнер перша татуювальниця, яка посіла почесне місце в "чоловічий" професії в XX столітті.