Велосипед, одне з найпопулярніших засобів пересування по всьому світу, мільйони людей щодня долають величезні і не дуже відстані на різноманітніших моделях і типах велосипедів, але далеко не всі замислювалися про походження цього виду транспорту.

Дуже складно відстежити історію винаходу і виникнення велосипеда, кожна країна, як це прийнято в історії, "тягне ковдру" на свій бік.

По суті, є дві основні версії в історії про те, хто винайшов перший велосипед у світі. Одна версія стверджує, що перший велосипед в світі був винайдений в Росії, ковалем Артамоновим. Але незабаром про цей винахід забули. Його називали двоколісним візком. За другою версією винахідником вважається Карл фон Дрез. Про нього мова піде нижче.

Популярні новини зараз
В опалювальному сезоні знизять тариф на світло: хто платитиме 1,32 грн за кВт Прийдуть з перевіркою до кожного: змінилися правила соціальних виплат Українці з вересня зможуть їздити транспортом безкоштовно: в КМДА це підтвердили У платіжках будуть нові суми: українців попередили про зміни у тарифах
Показати ще

А все почалося в далекому IX столітті. У 1817 році німецьким професором бароном Карлом фон Дрез був винайдений і запатентований перший беговел, який він гордо іменував "машиною для бігу".

У 1819 році перші дерев'яні велосипеди-самокати увійшли в моду. "Машина для бігу" стала улюбленою іграшкою європейської аристократії.

У цей момент народилося і саме слово "велосипед" (le vélocipède), пущене в хід французами. Воно було складено з двох латинських слів: velox (velocis), "швидкий" і pes (pedis), "нога". По-російськи це слово могло б прозвучати як "швидконогий".

Зовні він сильно нагадував сучасні велосипеди і мав дерев'яну раму. Однак велосипед, звичний по влаштуванню сучасній людині був зроблений лише в 1862 році П'єром Лалманом в Парижі.

Лалман тоді працював на виробництві дитячих колясок і дещо розумів у колісному транспорті. Юнака відвідала революційна ідея: що якщо до колеса бігової машини приробити педалі ?!

У наступному році Лалман переїхав до Парижа і став співпрацювати з трьома багатими студентами - братами Еме, Рене і Маріус Олів'є. У братів було те, чого не могло бути у молодого робітника - стартовий капітал! Втім, досить скоро Лалман пересварився з усіма Олів'є і емігрував в США, де в 1866 році взяв патент на свій винахід. Однак у виробництво його велосипед не потрапив. Тим часом в Парижі брати Олів'є знайшли іншого компаньйона, П'єра Мішо (1813-1883). Мішо розвинув ідеї Лалмана. У 1868 році товариші організували компанію Michaux et Cie.

7 листопада 1869 року пройшли перші міжміські гонки (Париж-Руан). Перемогу здобув англієць Джеймс Мур, який проїхав 123 кілометри за 10 годин 45 хвилин - повільніше, ніж паровоз, але швидше коня. Щасливий переможець став володарем призового велосипеда і тисячі франків золотом.

Далі технічний прогрес поступово доводив вид і пристрій велосипеда до того, що ми з вами можемо бачити щодня. Перший складаний велосипед був зроблений в 1878 році, активне використання алюмінію при виробництві рам почалося в 1890-х роках.

Механізми перемикання почали з'являтися лише на зорі XX століття, часом вони були досить кумедними, наприклад одним з перших способів було обладнання заднього колеса двома зірочками - по одній з кожного боку, таким чином, щоб переключити передачу, велосипедисту треба було зупинитися, зняти заднє колесо, перевернути його і заново натягнути ланцюг. Перший механізм перемикання, ідентичний сьогоднішнім за схемою роботи з'явився тільки в 1950 році, його винайшов італійський велогонщик і виробник велосипедів Тулліо Каманьоло.

Портал "Знай.uа" повідомляв, історію появи радянського туристичного рюкзака.