Український фінансовий експерт Олексій Кущ поділився інформацією щодо роботи митниці. За його словами, не лише проблема із контрабандою при імпорті. Але й величезні обсяги фіктивного експорту. Особливо це виявилося зараз на тлі проблем з логістикою в портах та втрати частини орних земель: чорний сегмент став помітнішим на тлі зниження офіціалу.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПро це стало відомо завдяки невеликій "розвідці" від фінансового експерта Олексія Куща в Telegram.
Олексій Кущ розповів, як це відбувається у сучасних реаліях.
Є три схеми:
1. Чистий фіктар (зустрічається рідко).
2. Схеми з податковими скручуваннями (максимально поширені).
3. Комбіновані схеми (також часто застосовуються).
Фіктор – це купити неіснуюче зерно та експортувати його, отримавши від держави відшкодування ПДВ.
Схема реалізується щодо невеликими партіями.
Купівля ПДВ. Це коли компанія купила зерно за готівку або у неплатників ПДВ, але при цьому отримати відшкодування ПДВ при експорті дуже хочеться.
Тоді просто купуються документи на офіційну партію зерна у фіктивного продавця, який "скручує" ПДВ, наприклад, у імпортера, у якого завис податковий кредит (імпортний товар був реалізований за готівку, а ПДВ на нього при ввезенні в Україну було сплачено).
Тут трансформація "чорного зерна" на "біле" та купівля неіснуючого податкового кредиту з ПДВ з подальшим отриманням відшкодування ПДВ від держави.
Комбінація - це коли 10 тис. тонн "чорного зерна" за допомогою купівлі доків перетворюється на 15 тис. тонн "білого зерна" і експортер отримує відшкодування ПДВ за 15 тис тонн.
Зрозуміло, що без митниці реалізувати таку схему неможливо – митниця фіксує тоннаж. Але якщо в нас колись "підтоплювали" судна при завантаженні металом та залізною рудою в портах (тоннаж визначався з осаду судна), то що заважає "хімічити" зараз? Особливо коли маса згорілого в портах зерна визначається "на око".
Нагадаємо, встиг обрати "ластівку"? У "Дії" дозволять розмитнювати биті авто зі США, як не биті.
Раніше повідомлялося, що приніс із собою мішок корупційних скандалів: Одеську митницю очолив Юрій Чердинцев.