Актуальність тематики трансформації міського середовища для одеситів зайвий раз підтвердив той факт, що реєстрація на захід була завершена за тиждень до його початку, а кількість бажаючих відвідати воркшопи вдвічі перевищило заявлений лектором регламент і організаційні можливості. Перший воркшоп, що проходив 6 квітня в Одеській державній академії будівництва та архітектури, носив закритий характер. Його відвідало близько 60 осіб: архітектори та урбаністи, студенти та викладачі ОДАБА, представники муніципалітету, одеських і київських девелоперів.


В рамках презентації лектор ознайомив аудиторію з короткою покроковою історією успіху Ейндховена, зупинившись на ключових питаннях: плануванні змін міського середовища; налагодженню взаємодії між громадянами, бізнесом, муніципалітетом, ВУЗами; світовому досвіді і трендах в трансформації міст.


Так само була анонсована програма подальшого 2-денного воркшопу: учасникам пропонувалося в рамках польової роботи зібрати аналітику по конкретним локаціям (Французький бульвар, розв'язка "Приморський бульвар-Дерибасівська-митна оглядова площа") і, працюючи в групах і консультуючись з лектором, підготувати проекти трансформації обраних ними об'єктів, будь то інфраструктура мікрорайонів або рішення щодо окремих об'єктів.


Лекція, що відбулася 7 квітня в Impact HUB Odessa, зібрала близько 180 гостей. До профільних фахівців приєдналися представники соціальних проектів, міські активісти, депутати і службовці міськради, журналісти одеських і столичних ЗМІ. За 3 години виступу окрім прикладів трансформації міського середовища Ейндховена були висвітлені заявлені тематики лекції, основними з яких стали: завдання / підходи / складності в плануванні і трансформації міського середовища, особливості та способи ревіталізації закинутих об'єктів і постіндустріальних зон, механіка і способи впливу громадян на зміни в їхньому місті. Завершився виступ півгодинною сесією питань-відповідей.


У воркшопах 8 і 9 квітня, незважаючи на несприятливу для польової роботи погоду, взяло участь понад 40 профільних фахівців, студентів і викладачів ОДАБА, розподілені на 4 робочі групи. Кожна з груп вибрала об'єкт для збору аналітики, розробки та презентації проекту трансформації.

Популярні новини зараз
Головне за 24 квітня: бунт українців у Польщі, трагедія Каті Репяхової, важливий день та різке підвищення цін "Іди в Україну, ти, бл**ь, служи": розлючені українці накинулися на працівників паспортного столу в Польщі Залишать голими та босими: комунальники пообіцяли "не райдужну перспективу" всім боржникам Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто
Показати ще


Ними стали Французький бульвар в зв'язці з санаторної зоною і територією Палацу спорту, занедбані території Деволановського спуску, санаторію ім.Чкалова. Незважаючи на невеликий час, відведений на підготовку, презентації проектів перевершили очікування. Концепції розвитку обраних територій включали в себе не тільки аналітичну частину з констатацією поточних проблем, але і плани змін з візуалізацією можливих рішень, описом будівельних матеріалів і конструктивних елементів, планом заходів, які можуть залучити жителів і туристів на оновлені території як в туристичний сезон, так і в міжсезоння.

Від організаторів


Катерина Вершиніна, креативний директор 4Press: "Дуже приємно, що в заході взяли участь всі сторони, зацікавлені в поліпшенні міського середовища Одеси. Від активістів і студентів до практикуючих урбаністів і представників мерії. Впевнена, що отримані знання і той заряд позитиву і віри у власні сили, які дав Кейс, прискорять зміни на краще. Зі свого боку ми зрозуміли, що подібні заходи повинні проводитися на регулярній основі. Що до проектів, розроблених учасниками воркшопів - вони готові до того, щоб презентувати їх тим, хто може прискорити ці зміни: девелоперам, інвесторам, муніципалітету. І це обов'язково відбудеться ".


Андрій Саламатов, new business директор 4Press: "Складно передати словами той рівень натхнення, який залишився в учасників заходу. Головним показником особисто для мене стала фраза одного з архітекторів: "Спасибі, тепер ми розуміємо що робити і що не все так безнадійно". Важливо, що одесити зрозуміли - саме вони повинні стати ініціаторами змін і ці зміни не будуть миттєвими. Трансформація Ейндховена - це 25 років роботи. Трансформація Одеси тільки починається".


Кейс Донкерс: "Я приїхав до Одеси, щоб допомогти відшукати ваші "перлини" - унікальні місця в місті - і перетворити їх. Разом з учасниками воркшопів ми розібралися, що можна зробити на цих територіях. Мені було дуже цікаво вислухати молоде покоління, тому що це їх майбутнє, їхнє місто. Саме вони повинні проявити ініціативу і зробити перший крок до змін, запропонувавши свої варіанти відродження "перлин". Я ж тут, щоб направити їх думки в потрібне русло і допомогти втілити ці проекти в життя".


Про Кейса Донкерса
Багато в чому завдяки зусиллям Донкерса його рідний Ейндховен, втративши на початку 90-х містоутворююче підприємство - фабрику Philips, не тільки не спорожнів, але перетворився з вмираючого і непоказного міста в економічний центр країни і надихаючий еталон міської естетики.

З 1991 року - створення і реалізація генерального плану міста.

2000 - спільно з Технічним Університетом і Ейндховенською академією дизайну заснував City as a Lab - дослідницький проект з благоустрою міста.

2005 - організував Голландський тиждень дизайну - найбільший світовий форум
в сфері дизайну та інновацій.

2008 - заснував Brabant Academy - online-платформу для рішення завдань міського планування.

2014 - створив GEF-network: міжнародну платформу по трансформації традиційних систем освіти в країнах країн Євросоюзу / США / СНД / БРІКС.