Зростають масштаби нелегальної торгівлі з окупованими територіями Донбасу. Заборона руху вантажного транспорту допомагає мало: контрабандисти знаходять об'їзні дороги або дають хабарі на блокпостах.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися"Проходження машини через блокпост коштує від 50 до 150 тисяч гривень. Ось вам і ціна питання! Коли йде 20-тонна фура, на якій підприємець або контрабандист заробляє в п'ять разів більше, ніж вкладає, то він може віддати частину заробітку", - розповів заступник начальника головного управління МВС в Донецькій області Ілля Ківа.
За його словами, на територіях, підконтрольних бойовикам, відчувається дефіцит усіх груптоварів. "Ціни там, скажімо, на продукти у 5-6 разів вище, ніж на території, підконтрольній української влади. Це створює передумови для діяльності контрабандистів", - говорить він. "На жаль, і в наших лавах є нечисті на руку люди. Брак виховання і дисципліни породжує корупційні схеми, які дозволяють збагачуватися за рахунок війни", - додав Ківа.
Чиновник зазначає, що рішення про заборону руху будь-якого транспорту, крім легкових автомобілів, діє і в Донецькій області. "Але проблематика в обох областях однакова. Це проблема всього Східного фронту. Виставляєш піст, а вони беруть провідників і об'їжджають тебе", - пояснив він. "Я можу зупиняти ці автопоїзда і розвертати їх. Але на наступний день вони повторюють свої спроби. Поки що немає чіткого законодавчого визначення адміністративних меж та правила їх перетину в подібних ситуаціях - до тих пір у нас буде контрабанда. Тут головна проблема - брак відповідної правової бази", - сказав Ківа.
Читайте також: Заарештовано міліціонера, який убив на блокпосту волонтера
Раніше міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков визнав, що деякі правоохоронці причетні до контрабанди в зоні АТО.