"Банки мають право не повертати викрадені із картки гроші, якщо доведуть вину клієнта". Таке роз'яснення цього тижня дав Верховний суд при розгляді справи №6-71цс15.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяАби довести свою непричетність до викрадення грошей, банки мають продемонструвати на суді відео із злочинцем, який знімає у банкоматі гроші, або інший доказ, що засвідчує вину власника картки.
"Справа в тому, що тут є протиріччя. Там не сказано нічого про точку відповідальності клієнта й банку. Адже зона відповідальності клієнта: від часу викрадення картки до телефонного дзвінка у банк. Зона відповідальності банку: від часу дзвінка клієнта до блокування картки. Метою роз'яснення має бути зниження часу реакції як банку, так і власника картки", - каже "Знай" Олексій Кущ, радник президента Асоціації українських банків.
Найбільше проблем зі зникнення коштів із карткових рахунків відбувається через зволікання часу. Банкам нерідко треба понад 3-4 години, щоб заблокувати картку.
"Та й клієнти часто не встигають вчасно зателефонувати. Не завжди мають номер гарячої лінії під рукою. Через те повідомляють банки, коли транзакція вже пройшла і зловмисники зняли кошти".
Матеріал за темою Суд повернув Києву чотири історичні будинки
Наслідком такої постанови НБУ стане те, що банки жорсткіше перевірятимуть транзакції, введуть більше запобіжних заходів.
"Це означає, що гроші повільніше надходитимуть із одного рахунку на інший. Можливо, деякі банки введуть додатковий захист для зняття грошей. Наприклад, присилатимуть повідомлення із додатковим кодом, який треба буде ввести".