На початку жовтня в Києві проведуть четвертий всеукраїнський фестиваль соціальної відеореклами Molodiya Festival. Наразі роботи ще приймають на конкурс із призовим фондом у 30 тисяч гривень.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяОрганізатори розповіли "Знай", про що знімають молоді режисери, як відбирають роботи та що лишається за кадром.
"Ми чекаємо на нетривіальні роботи: і за тематикою, і за втіленням. Алкоголізм і наркотики - це не єдині теми. Не меншої уваги заслуговують і питання будівництва велодоріжок, необхідності сортування сміття, громадської активності, волонтерського руху, етичного ставлення до тварин, реформування міської інфраструктури тощо", - розповідає співзасновниця фестивалю Наталія Шевчук.
За її словами, організатори чекають не просто констатації проблем, а й ідей щодо їх вирішення та "переконливої мотивації".
Читайте також: Фестиваль Іллєнка зібрав кіноманів вночі коло Дніпра (фото)
Режисери також змагаються в актуальності своєї роботи.
"Тішить, що кожного року вистачає робіт "на часі". Наприклад, про залипання в соцмережах і гаджетах. З початку російської агресії в Україні отримали якісні роботи про домогу армії", - сказав "Знай" ще один співзасновник фестивалю Ігор Мельник.
Одним з критеріїв оцінювання робіт є відповідність роботи жанрові.
"Соціальна реклама - це кіно, тільки дуже маленьке. Але в ній так само має бути чітко окреслена проблематика, має бути зав'язка, кульмінація і конструктивне рішення", - пояснюють організатори.
Щороку на фестиваль надходить кількасот робіт, з них до фіналу потрапляють близько сорока. Переможців обирає авторитетне журі, зокрема режисери Михайло Іллєнко, Олександр Шапіро, Любомир Левицький, екс-міністр культури Євген Нищук, голова Держкіно Пилип Іллєнко, кінокритик та ведучий авторської програми на "1+1" "Арґумент-Кіно" Володимир Войтенко, а також теле- і кінокритики.
Нагадаємо, перемогу на фестивалі торік отримала робота киянина Олександра Шкрабака "Заради перемоги". Фільм закликає відмовитись від зайвого і допомогти армії.
"Минулого року було кілька хороших робіт про армію, але перемогла ця, бо, на думку журі, вона найбільш доступна і зрозуміла пересічному глядачеві, не обтяжена метафорами і символами", - пояснили організатори.
На їхнє переконання, і теми, про які, здавалося б, особливо і не пожартуєш, – можна розкрити дотепно.
До прикладу, ось такий такий сюжет: в кадрі милий "задрот" років 30-ти за комп'ютером. Приємний чоловічий голос за кадром питає: "Втомила робота? Не п'єш, не куриш, не гуляєш? Проблеми у спілкуванні з жінками? Досі живеш з батьками? Зроби хоч щось добре в цьому житті – здай кров!"
"За чотири роки фестивалю вдалось об'їздити майже всю Україну і в кожному місті після показу чуємо одне й те саме: "Ого, ми не очікували такого рівня робіт!" - підсумували засновники фестивалю.
За їхніми словами, люди часто вважають, що соціальна реклама – це нецікаво. Проте відбір до Molodiya Festival - дуже суворий. Із кількох сотень робіт у фінал проходить кілька десятків - найкращих.