У ретроавтомобіль можна інвестувати кошти, як в коштовні метали чи акції, вважає Володимир Гуревський із Київського клубу любителів ретро автомобілів.

Він розповідає, які зі старовинних машин найбажаніші для заможних українців.

"Вартість старовинних машин кожні десять років зростає. Особливо, якщо це представницький рідкісний автомобіль і ще й з оригінальними деталями", - каже "Знай" фахівець.

Дорогі ретроавтомобілі в Україні купують не так колекціонери, як заможні люди.

"Модно мати свій гараж на 15-20 старовинних машин. Показувати їх друзям. Раз на півроку виїжджати на них кудись. Люди, які справді розбираються і в реставрації і в старовинних машинах, змушені купувати масові "Волги" та "Жуки""

Популярні новини зараз
Українці почнуть отримувати сонячні панелі: кому пощастить не боятися відключень Daewoo Lanos "Next-Gen": нова версія народного автомобіля закохує в себе з першого погляду Змішайте банани зі сметаною і вийде торт, краще за Наполеон: рецепт без випічки Українських пенсіонерів звільнили від земельного податку, дали знижку на ЖКП: хто у списку
Показати ще

Читайте також Киянин виробляє власні автівки по 18 тисяч гривень (фото)

Останні 5-7 років серед українських колекціонерів популярністі американські машини 50-70 років представницького класу, а також європейські машини ручного збирання із цікавою історією. Наприклад, Cadillac Eldorado 1950-х років продають за 40-50 тисяч доларів, спортивні Porsche 911 1964-1967 року – за 50-70 тисяч доларів, Rolls-Royce Phantom II 1929 року – 1 мільйон доларів.

"Важливо, щоб були докази, що машину мав хтось відомий. Наприклад, в одного із бізнесменів Києва є Bentley S2. Її салон обтягнутий телячою шкірою, оздоблений вставками із лимонного й горіхового дерева", - каже Володимир Вінник, президент автоклубу "Нова моторз".

За різними оцінками експертів, така коштує $200-250 тис.

"Така машина тільки одна в Україні. Її колишній президент США Джон Кеннеді подарував одному сурдоперекладачеві, який допоміг йому влаштувати вдалу передвиборчу кампанію. Її викупили в США й привезли до Одеси, там почали реставровувати не зовсім компетентні люди. Вони наробили помилок під час відновлення. Через це двигун перегрівався. Хотіли замінити дерев'яні вставки пластиковими. Вони ледь не взагалі не похоронили цей автомобіль. Якісно реставрували авто вже в Києві. Машину бачила донька того сурдоперекладача, дуже високо оцінила реставрацію", - розповідає експерт.

Читайте також Депутати знімають мита з електромобілів

У колекції екс-президента Віктора Януковича була схожа машина - Bentley S1

"На жаль, у його колекції було багато машин, за реставрацію яких бралися непрофесіонали. В результаті на старовинних автомобілях встановлювали сучасні музичні системи, двигуни, сидіння. Такі потім не надто цінуються серед колекціонерів. Однак цій Bentley пощастило. До неї руки горе-майстрів не добралися", - пояснює Гуревський.

Bentley S1 Януковича ще й досі зберігається в його гаражі.

"Цей автомобіль дуже високого рівня. Для оздоблення салону спеціально вирощують лимонні дерева й горіхи. Обробляють їх за особливою технологією. Для обтяжки сидінь тримають цілі ферми спеціальної породи телят. Зовні ніби-то вся шкіра однакова, але фахівці одразу відрізняють оригінальне оздоблення. Від цього залежить і вартість машини. Чим менше у ній оригінальних деталей, тим вона дешевша", - зазначає експерт.

Одним з найбажаніших автомобілів серед колекціонерів є Rolls-Royce Phantom II 1929 року випуску. Його власник колекціонер із Запоріжжя.

"Вартість цієї машини оцінюють у мільйон доларів. Таких не дуже багато. До того ж це перше авто англійської марки, на якому встановили кілограмову срібну емблему "дух екстазу", - розповідає "Знай" Валерій Сичук, головний механік автоклубу "Александровський".

Більшість Rolls-Royce мають високу ціну, бо ці машини завжди збирали вручну. На заводі враховували всі побажання клієнтів щодо оздоблення та технічного оснащення.

"Наприклад, на цей Rolls-Royce за бажанням клієнта навіть змінили емблему. Раніше знаком англійської марки була оголена жінка у повний зріст із розставленими руками, ніби крилами. Але одному шейху, що купував це авто, така емблема не сподобалася. Він попросив автовиробників поставити замість неї таку ж, але одягнену. І щоб вона прихилила коліно перед чоловіком. Емблему переробили. Після того на Rolls-Royce такі й встановлюють", - каже фахівець.