Кандидати у президенти на виборах 2019 року вже заявляють про свої амбіції та оприлюднюють передвиборчі програми.

За даними соцопитувань, протягом останніх дев'ять місяців найбільш вдалу кампанію проводить лідерка "Батьківщини" Юлія Тимошенко. Таку думку висловив політтехнолог, виконавчий директор комунікаційної групи XPR Валентин Войтков для slovoidilo.

Він проаналізував шанси усіх кандидатів на перемогу.

Тимошенко

Рейтинги зростають із весни. Фактично, вона є лідером президентської гонки. Імовірно, буде в другому турі. Складно передбачити обставини, які б завадили їй це зробити. Наразі питання в тому, хто буде її конкурентом у другому турі.

Популярні новини зараз
Головне за 17 серпня: розставання Горбунова, приїзд Ердогана до Зеленського, стрілянина в лікарні та насолода Каменських Бізнесмен Ярославський не дотримався обіцянки і не продав яхту для відновлення Харкова: дружина з подругами смакує шампанське Яна Соломко з шоу "Холостяк" розважила росіян та бурятів, на події у Бучі начхати: "Там непогано годують" Телеведуча Алла Мазур ридає над втратою: "Стерті в порох"
Показати ще

Порошенко

Основний конкурент Тимошенко. Має співставні ресурси – кадрові, фінансові, адміністративні. З тим потенціалом, який у нього є, може претендувати на другий тур.

Протягом кількох наступних місяців буде масова реклама, включаться мажоритарники. Хоча перемогти йому буде дуже складно. Конкуренцію Порошенку може скласти Зеленський, який веде кампанію тролінгу.

Зеленський

Має шанси на другий тур, бо впізнаваність на рівні 100%, є ресурс у вигляді 1+1. Його кампанія відбувається в телевізійно-іронічному стилі.

Скоріш за все, Зеленський піде на вибори. На тлі того негативу, що накопичився щодо до традиційних політиків, які давно всім набридли. Знаємо низку країн ЄС, де люди, які не мали стосунку до політичної системи, ставали прем’єр-міністрами, очолювали коаліцію. Зеленський – уже не фантастика, а реальність.

Бойко та екс-регіонали

Щодо Бойка, то важливо, якою буде ситуація всередині "Опоблоку". Останнім часом там відбуваються серйозні баталії. Бойко мав би вищі шанси, якби на його електоральному полі не було таких кандидатів, як Мураєв, що запустив канал, працює з тією ж аудиторією й дає схожі месиджі.

Найімовірніше, від "Опоблоку", його ахметовської частини, піде Вілкул, який також має ресурс для серйозної кампанії. Є фінанси, є медіа – телеканал "Україна". Вілкул, попри його скромні показники – близько 1%, – може наростити рейтинги. Це будуть ті голоси, які відбиратиме в Бойка.

Якщо брати цю четвірку й розподілити шанси, то ймовірність потрапляння до другого туру в Тимошенко – 90%, Порошенка та Зеленського – 50-60%, а Бойка – 20-30%.

Садовий

Навряд чи "Самопоміч" пройде до наступного парламенту. Недолік Садового в тому, що він веде абсолютно незрозумілу кампанію, яка не відповідає настроям. Після початку кампанії його рейтинги впали.

Наступ – незрозуміле повідомлення. Наступний – хто наступний? Він? Чи хтось інший? Це не зчитується. Якщо наступ, то на що чи на кого? На стару систему, старих політиків? Що тоді робив увесь цей час? Додається шлейф сміттєвого скандалу, розбірок усередині "Самопомочі". Партія не змогла консолідувати креативний клас після 2014 року.

Садовий займає обережну позицію. Не виглядає людиною, яка може боротися, будувати нову систему. Він радше людина цієї системи, чиновник локального значення, який має підтримку львів’ян, але не більше.

Гриценко

Гриценко також проводить не дуже чітку кампанію, а рейтинги знижуються. Він не має фінансового ресурсу.

Гасло, яке виносить, – "Чесних більше" – не є месиджем, що поведе за собою людей. Гриценку було б доречніше спробувати достукатися до середнього класу, підприємців.

Динаміка негативна. Протягом 3 місяців включатимуться основні гравці, буде масова політична реклама. Гриценку в таких умовах змагатися буде складно.

Вакарчук

Постійними ваганнями й тим, що не зміг донести, чи братиме участь у виборах, багато втратив.

Сьогодні не та ситуація, коли люди так довго чекатимуть рішення. Питання в тому, з ким він піде, в якому форматі, з якими гаслами, як він зможе побудувати свою кампанію.

Якщо ставка на ефект неочікуваності, на те, що він зареєструється в лютому й за півтора місяця мобілізує електорат - це даремно. Можливо, вагається, бо думає що зменшить шанси конкурентів, але це також даремно.

Президентська кампанія – це війна. Критика все одно буде. Однак йому потрібно показати себе лідером. Лідер не вагається так довго, а робить рішучі кроки, веде активну компанію. Цього немає. Інтерес знижується, підтримка падає.

Нагадаємо, що останнім часом ім'я Святослава Вакарчука звучить все частіше не в контексті музики, а в контексті політики.

Як повідомляв портал "Знай.ua", у новій пісні Вакарчука помітили натяк на президентство.

Також "Знай.ua" писав, що у Гриценка розповіли про роль Вакарчука на виборах: це його рішення.