Руйнування одного з надважливих об'єктів Києва – мосту Патона – підняло на вуха тисячі киян. З моменту викриття суттєво понівечених частин минуло вже практично більше року, але столична влада не поспішає виправляти ситуацію. Саме з цього приводу до київської мерії завітали представники НАН України і нардеп від політичної партії "Слуга народу". Подробиці дізнавалися Знай.ua.

Міст Патону - фото News one
Міст Патону - фото News one

В НАН України б'ють на спалах: "Якщо вчасно не вжити дій, міст буде зруйновано"

Надважливе питання було розглянуто в ході засідання Постійної комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами.

"До нас звернулася Національна Академія Наук – вже всі чули, що з мостом Патона є проблема і його треба ремонтувати. Часткове обстеження було проведено Інститутом Патона, але сьогодні вкрай потрібно проводити його у повній мірі. Міський голова обіцяв це зробити в 2019 році, проте ніяких дій далі не було. На мосту вже були обвалення, але добре, що в таких місцях, що ніхто не постраждав, тож зволікання цим питанням може привести в черговий раз до жахливих наслідків", – зазначає ініціатор розгляду даного питання депутат Київради Прохор Антоненко.

Популярні новини зараз
Життя стане солодшим без цукру: в Україні супермаркети оновили ціни на сіль, майонез та кетчуп Астролог побачив у травні "лихо" для України Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків Як в інших країнах звикли підтирати попу і чому на нас дивляться, як на дурнів: вся справа в культурі
Показати ще

Міст Патону - фото Уніан
Міст Патону - фото Уніан

Про стан однієї з головних артерій переміщення мешканців столиці з Лівого на Правий берег розповіли фахівці.

"Ще минулого року на початку липня було зрозуміло, що міст знаходиться в критичному стані. Тоді вже одна балка була зруйнована, а згодом зруйнувалася ще одна. На загальній комісії було прийнято рішення, що у 2018 році треба зробити нагальне обстеження технічного стану: за її результатами було встановлено, що міст знаходиться в критичному стані, непрацездатний і з нульовою кількістю років експлуатації. Якщо вчасно не вжити дій, міст буде зруйновано, що призведе до справжньої катастрофи", - повідомляє представник "Інституту Електрозварювання ім. Є.О. Патона" НАН України.

А от на проведенні ремонтних робіт все зупинилося. У зв'язку з тим, що міст є пам'яткою архітектури, термін "реконструкція", який було вжито в документації, сформованій робочою групою КМДА в технічному завданні, не придатний. Тож здійснення робіт на цьому і загальмувалися.

"За нашою ініціативою Інститут Патона провів своє детальне обстеження однієї прогнилої будови. Від значної корозії відбулося руйнування поперечної балки, відбулася шарувата корозія і на оглядових майдачниках зліва та нижні пояси головних балок попадало дуже багато сміття. У ньому накопичується волога – метал зменшився з 12 до 5-7 мм. Те ж саме відбулося і по стінці головної балки", - відзначає представник "Інституту Електрозварювання ім. Є.О. Патона" НАН України.

засідання Постійної комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами
засідання Постійної комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами

Під деформаційними швами мають бути лотки, які забезпечують стікання води в Дніпро, а не на металеві конструкції, та вони давно зруйновані. Також не були загерметизовані шви під час заміни комунікацій на тротуарах біля стовпів освітлення – як наслідок, вода теж протікає на конструкцію.

За словами представника "Інституту Електрозварювання ім. Є.О. Патона" НАН України, вкрай оперативно потрібно здійснити певний порядок дій.

Крапки над "і" розставила нардеп: "Це – реальна проблема"

Відвідала засідання комісії і народний депутат України від політичної партії "Слуга народу", яка спеціально завітала до мерії на обговорення цього питання.

"Давайте визначимося, що і в якому документі треба змінити, тому що це – реальна проблема. І вже рік йде переписка між відомствами та органами, а справа не рухається. От у мене історія переписки зупинилася на листі Мінфіну до КМДА. Я хочу роз'яснити це питання: як я розумію, в київському бюджеті було виділено 15 млн і 20 млн субвенції з держави. Тож, що, взагалі, відбувається? І якщо проблема полягає лише у правильному трактуванні, варто внести ці поправки – якщо потрібно, звернемося до Кабміну чи Мінкульту. Але підготовчі роботи необхідно якомога швидше розпочинати", – відзначила народний депутат України Людмила Буймістер.

нардеп Людмила Буймістер
нардеп Людмила Буймістер

На питання нардепа відповів один з відповідальних за ремонт унікального мосту – керівник "Київавтодору".

"Власна участь – 15 млн, а суцільна цифра – це 32 млн, включаючи 20 млн державної субвенції. А те, що стосується "реставрації-реконструкції", то рядок з держбюджету у вигляді субвенцій ми отримали "реконструкція". Ми не можемо на власний розсуд замінити її. А, загалом, проектування об'єктів реставрації іде в 4 етапи, кожен з яких затверджується окремими рішеннями – це дуже складний процес, який займе близько 2 років", – коментує генеральний директор КК "Київавтодор" Олександр Густєлєв.

В свою чергу, нардеп наголосила на тому, що столична влада і усі причетні до цього процесу структури вже мають вживати кардинальні дії.

народний депутат України Людмила Буймістер
народний депутат України Людмила Буймістер

"Якщо постановою Кабміну спущений цей рядок, то треба перевірити, як вона прописана в Законі про бюджет 2019 року. Тому що, якщо там немає слова "реконструкція", у нас проблеми немає – це питання зміни формулювання в постанові Кабміну. Яким чином нам вирішити питання, з урахуванням того, що зараз вже листопад – бюджетний 2019 рік вже закінчується, а на 2020 рік бюджету ще немає? Тому, якщо раніше цим питанням ви почнете займатися, то в бюджет 2019-го ще реально було б внести зміни", – відзначає народний депутат України Людмила Буймістер.

Що ж стосується фінансових правок, що забезпечили б реальне виділення коштів до кінця цього року, то дане питання може бути вирішене вже на найближчому пленарному засіданні Київради.

А поки паперова тяганина триватиме, за рекомендацією співробітників "Інституту Електрозварювання ім. Є.О. Патона" НАН України в ході засідання було прийнято рішення звернутися до столичної поліції з проханням заборонити по мосту рух вантажного транспорту, вагою у понад 10 тонн.

Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.

Також Знай.ua повідомляв, що боротьбу з МАФами від Кличка висміяли колеги і нардепи: "Треш в управлінні містом триває".

Раніше Знай.ua писав про чергове звільнення у Кличка: новоспечений чиновник ледь протримався 2 місяці.