Заява секретаря РНБОУ Олександра Турчинова про логічність завершення АТО і її "переформатування" по більш ефективному сценарію викликає чимало запитань, вважає народний депутат України Василь Німченко.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗа словами депутата, очевидне перевищення Турчиновим своїх повноважень.
"Відповідно до Закону України "Про Раду національної безпеки і оборони України" РНБО - це координаційний і допоміжний орган при президенті, що не уповноважений, як і президент, приймати рішення про притягнення збройних сил для проведення широкомасштабних антитерористичних операцій всередині країни", - пояснив Німченко.
Конституція і законодавство України передбачають особливі підстави, порядок і процедуру використання державною владою збройних сил для оборони, захисту суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності країни, нагадав Німченко.
"Перш за все рішення президента про використання Збройних Сил України та інших збройних формувань при агресії проти нашої держави має бути схвалено парламентом (пункт 9 статті 85 Конституції)", - підкреслив народний депутат і додав, що президент і парламент повинні констатувати сам факт агресії згідно з резолюцією Генеральної Асамблеї ООН № 2214 від 14 грудня 1974 року.
Він стверджує, що введення воєнного стану, поставить Україну в становище учасника міждержавного конфлікту зі статусом воюючої країни, ніж обмежить правосуб'єктність України в сфері міжнародних відносин при вирішенні питань міжнародного, гуманітарного, соціального, економічного та військового характеру. Крім того, відповідно до Статуту ООН 1945 року і Гаазької конвенції 1907 року, визнання факту збройної агресії співвідноситься з оголошенням війни і фактично має ті ж наслідки.
"Важко зрозуміти, чому президент України не дав офіційну оцінку заяві Турчинова, а всього лише прокоментував її, вказавши на неприйнятність зміни "формату" АТО. Адже він, на відміну від секретаря РНБО, розуміє, якими можуть бути наслідки для України", - підкреслив Німченко.
Разом з тим подібну заяву, вважає народний обранець, можна розглядати і як політтехнологію, спрямовану на блокування проведення виборів усіх рівнів в Україні, як це передбачено при воєнному стані.
"Якщо заява Турчинова - всього лише маніпуляція з метою реалізувати такого роду політтехнології, то виникають сумніви в адекватності влади. Якщо ж заяву секретаря РНБО відображає виключно його думку, але розходиться з офіційною позицією влади, то це явне перевищення повноважень Турчиновим. Він не має права "нести відсебеньки", виступаючи в якості секретаря РНБО. А значить, повинен нести відповідальність за такі свої дії", - резюмував Василь Німченко.