Джон Ранкін Уодделл – британський фотограф, який відомий світу знімками відомих особистостей. У його портфоліо є фотографії Роберта Дауні-Молодшого, Кейт Мосс, Кеті Перрі, Емми Вотсон, інших акторів, співаків і навіть королеви Великобританії Єлизавети II. Він вирішив провести незвичайний соціальний експеримент, який отримав назву Self Harm (шкоди селфи).

Учасниками стали 15 дівчат у віці від 13 до 19 років. Спочатку Ранкін сфотографував кожну з них в анфас без макіяжу. Потім він дав їм по 5 хвилин для того, щоб вони опрацювали знімки за допомогою фоторедакторів перед тим, як виставити їх в соціальні мережі. Багато дівчат повідомило, що їм подобається природна краса. Але результати експерименту довели зворотне.

Популярні новини зараз
"Раз на рік звітуватиму": Віра Брежнєва зізналася, як часто 40-річним хочеться сексу Подачу газу тимчасово припинять: газовики попереджають українців про ремонтні роботи до кінця листопада Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Показати ще

Відредаговані фотографії істотно відрізняються від оригіналів. Більшість учасниць зробило ніс більш вузьким, додало об'єму губам. Веснянки практично зникли, а тон обличчя став рівнішим. До того ж, практично всі дівчата додали макіяж.

Джон повідомив, що результати експерименту виявилися сумними і для деяких навіть шокуючими, але він цього й очікував. Він переконаний, що більшість підлітків випробовує тиск з боку суспільства. У соціальних мережах картинка повинна бути ідеальною, тому всі прагнуть до досконалості. А публікація фотографій з вадою нерідко вважається моветоном.

Джон поділився враженнями про Self Harm:

"Мене турбувало те, наскільки великі навіть несуттєві зміни. Це настільки просто, майже як створення персонажа з мультика про себе. Пора вже визнати, що соціальні мережі надають руйнівний вплив на самооцінку людей".

Фотографії, отримані в ході експерименту, стали частиною виставки isual Diet, проекту M & C Saatchi, Rankin і команди агентства MTArt. Її мета – вивчити вплив споживаних зображень на психічне здоров'я людей. Джон вважає, що фільтри в Instagram, SnapChat та інших соціальних мережах небезпечні, адже вони легкодоступні. Багато хто не помічає, наскільки сильно молодь захоплюється цією на перший погляд простою іграшкою, завдаючи шкоди собі та оточуючим.

"Це порожні калорії. Ми споживаємо візуальні калорії просто, тому що вони є. І ми ніяк не можемо насититися. Цей контент – візуальний цукор, залежність. Його споживання в занадто великій кількості серйозно шкодить психічному здоров'ю".

"Знай.иа" вже писав: селфі погіршують пам'ять і спотворюють спогади

А також: 5 простих способів позбутися інтернет-залежності

Нагадаємо: сім'я не виходила з дому 2.5 року через патологічну інтернет-залежність