Група вчених звинуватила Пентагон у фінансуванні програми зі створення біологічної зброї.

Біологи Річард Гай Рівз і Дерек Каетано-Анольес з німецького Інституту еволюційної біології Макса Планка, біолог Крістоф Боет з Інституту еволюційних наук Монпельє, юристи Зілля Фенек і Фелікс Бек з Фрайбурзького університету заявили, що програма генетичної модифікації рослин, якою займається Пентагон, може використовуватися для розробки нового небезпечного типу біологічної зброї. Про це вони написали в статті в журналі Science.

У листопаді 2016 року Агентство перспективних оборонних дослідницьких проектів Пентагону DARPA оголосило про запуск програми Insect Allies (Комахи-союзники) на загальну суму грантів в 27 мільйонів доларів. Програма передбачає використання генномодифікованих комах.

Суть проекту полягає в тому, щоб навчитися редагувати гени дорослих рослин за допомогою комах, заражених спеціальним вірусом. Над програмою працюють чотири американські університети.

Влітку 2017 року агентство уклало перший чотирирічний контракт за цією програмою, в експериментах використовуються томати і кукурудза, а в якості комах розглядаються цикадки, білокрилки і попелиці, які є для рослин звичайними переносниками хворіб. Передбачається, що за допомогою вірусів, в які буде вбудована технологія редагування генів, вони будуть змінювати гени дорослих рослин.

Розробники стверджують, що технологія необхідна для поліпшення властивостей рослин і буде використовуватися лише на благо – допомагати фермерам в боротьбі з засухами, заморозками, шкідниками, хворобами рослин і іншими сільськогосподарськими проблемами.

У той же час, вчені в статті пишуть, що впровадження таких технологій неминуче зіткнеться з непереборними бар'єрами, про які DARPA замовчує.
За їхніми словами, лише невеликі зміни в технології, яку передбачається розробити, дозволять створити "новий клас біологічної зброї". Так, наприклад, достатньо випустити на поля заражених комах, не обмежуючи термін їхнього життя (в рамках програми передбачається його обмежувати).

Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Летальність приблизно 52%: ВООЗ застеріг про спалах небезпечного вірусу РФ може відкласти наступ через несподівані обставини Комунальники масово подають до суду на неплатників: яка заборгованість вважається критичною

Крім того, за словами вчених, така програма може підштовхнути інші країни до роботи над аналогічними проектами.

Вчені вважають, що подібна робота повинна супроводжуватися науковими і громадськими обговорюваннями.

Пентагон же зі свого боку заперечує будь-які загрози та всі претензії вчених. Менеджер проекту Блейк Бекстайн заявив, що якби вони хотіли розробити біологічну зброю, то не звернулися б до університетів з проханням пропонувати свої ідеї для досліджень.

У той же час в інтерв'ю газеті Washington Post Бекстайн визнав, що ряд технологій, які розробляються в рамках програми Insect Allies, може мати "подвійне призначення" і застосовуватися як в цілях оборони, так і для атаки.

"Я думаю, при розробці будь-якої революційної технології є потенціал її подвійного використання. Але це не те, чим ми займаємося. Ми покращуємо рослини, ми зосереджені на позитивній меті. Ми хочемо забезпечити продовольчу безпеку, тому що продовольча безпека - це національна безпека в наших очах ", - сказав він.

Нагадаємо, у Японії дозволили використовувати інструменти для модифікації генів у людських ембріонів на ранніх стадіях розвитку.

Як повідомляв портал "Знай.ua", вчені схрестили козу і павука.

Також "Знай.ua" писав, за даними американської розвідки в КНДР активно працюють над програмою створення біологічної зброї