Британські дослідники виявили, що з південного полюса зникла частина льоду, яка за розмірами більше, ніж штат Род-Айленд (площа 4000 кв. км). Так вони вважають, що у всьому винна незвичайна, раніше невідома гаряча точка, яка працює на радіоактивному камені і нагрітій воді.

Дослідники з Британських антарктичних досліджень (British Antarctic Survey) опублікували свої відкриття у виданні Scientific Reports. Про це пише "Голос Америки".

Вчені повідомили про місце, де утворюється незвичайно кількість геотермального тепла. Це джерело тепла розтоплює лід над собою, що, у свою чергу, викликає сходження шарів льодовикового щита.

З'ясувалося, геотермальне тепло було результатом "радіогенних гранітоїдів" — або гарячого, радіоактивного каменю — і гарячої води, яка закипає на глибині. Після розтоплення льоду вода стікає і заповнює підльодовики озера.

Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Розписуватися буде не потрібно: коли повістка вважатиметься врученою Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити

"Процес танення, який ми спостерігаємо, ймовірно триває протягом тисяч, а може навіть і мільйонів років і безпосередньо не сприяє зміні льодовикового покриву. Однак у майбутньому додаткова вода в крижаному шарі може зробити цей регіон більш чутливим до зовнішніх чинників, таких як зміна клімату", – сказав Те Джордан з British Antarctic Survey і провідний автор дослідження.

Також дослідники відзначають, що може бути багато інших локалізованих джерел геотермального тепла, про які ми ще не знаємо.

Нагадаємо, нещодавно НАСА знову здивувало людей. Космічне агентство опублікувало фото величезною химерної брили льоду у формі труни. Айсберг дивної форми існує вже давно, і навіть має свою назву - B-15T.

Як повідомляв портал "Знай.uа", наукові аніматори "Pixel Movers & Makers" Кевін Плак і Марло Гарнсуорти створили 50-секундний анімаційний кліп про переміщення айсбергів в Антарктиді з 1976 по 2017 рік.

Також "Знай.uа" писав, вчені з Копенгагенського університету виявили в Гренландії гігантський ударний кратер, який переховувався під 930-метровою товщею льодовика Гайавата. Кратер з'явився в результаті падіння на Землю "залізного" метеорита.