Виверження вулканів трапляються нечасто, але наносять величезну шкоду. Дослідники розробляються нові методики вивчення їх активності, щоб створити технологію прогнозування стихійного лиха.

Про це повідомляється в журналі Science. Вивчати магму дуже складно через те, що її температура може досягати 700-1300 градусів за Цельсієм. Вона вмить розплавить будь-який прилад вчених.

Один з авторів дослідження, Кері Купер порівняла магматичний осередок з морозивом-ріжок: основна частина речовини відносно холодна, крізь неї протікає гаряча рідина. Для детального аналізу умов всередині осередків вчені використовують кристали циркону, викинуті на поверхню під час виверження вулкана Таравера в Новій Зеландії.

Цей мінерал вибрали не випадково, оскільки він дуже повільно руйнується. У ньому міститися домішки таких радіоактивних елементів, як уран і торій, які і використали для досліджень.

Аналіз показав, що кристали сформувалися кілька десятків тисяч років тому, а 90% часу вони провели у відносній прохолоді кристалізуватися магми в глибині осередку. Кристал циркону піднялися до поверхні Землі в останні сотні або десятки. Цікаво, що вулкан викинув їх тільки при виверженні, яке відбулося близько 700 років тому. Під час набагато більш інтенсивного виверження, що сталося 25 тисяч років тому, вони залишалися в підземному осередку.

Пенсіонерам нарахують по 940 гривень надбавки: пощастить, як завжди, не всім 3 хвилини – правда чи міф? За скільки ракета "Циркон" може дістатися українських міст Заплатите від 17 000 до 51 000 грн: українців попередили про штрафи з 1 квітня Готуйте документи: "Укрпошта" розпочинає виплати до 3 тисяч гривень

Вчені наголосили, що це доводить складність процесу руху магми вгору. Лише більш детальні дослідження допоможуть навчитися передбачати виверження.

Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, в Японії сталося виверження вулкана Сакурадзіма. Це дійство вдалося зафільмувати очевидцям.