Міжнародному колективу дослідників вдалося виявити найменшу веселку в світі. Дивно, але вона розташовується на живій істоті. Крихітний павук-павич Maratus robinsoni демонструє райдужний візерунок на своєму черевці, намагаючись привернути таким чином самок. Такий ефект стає можливим, завдяки специфічним лусках, розташованим на тілі тварини в правильній геометричній послідовності. Як повідомляє сайт журналу Nature Communications, розмір дивного райдужного членистоногого ледве сягає п'яти міліметрів.

Коли самець австралійського павука-павлина розмахує своїм черевцем, неможливо відвести погляд. В муках залицяння саме ця частина тіла комахи мерехтить всіма кольорами веселки. "Ці павуки мають два типи різних черевних лусочок: райдужні лусочки і чорні лусочки", - пояснюють учені. "Чорні лусочки схожі на кисті і розташовані безладно, а райдужні збудовані в певному порядку, прикріплені до поверхні кутикули і мають громіздку 3D-форму". Дослідники більш докладно розглянули ці громіздкі, райдужні лусочки, використовуючи різні методи, щоб краще зрозуміти унікальні властивості створення веселки на поверхні.

Команда виявила, що кожна райдужна лусочка містить серію тривимірних паралельних сіток, що використовуються для поділу різних довжин хвиль світла під різними кутами. "Унікальна решітчаста конфігурація кожної лусочки комахи розсіює видимий спектр під невеликим кутом і чітко створює мікроскопічну картину веселки", - заявляють вчені. Ці дані дозволили команді дослідників успішно виготовити свої мініатюрні райдужно-розсіюючі поверхні на основі того ж принципу, за яким створюється веселка на лусочках павуків.

Летальність приблизно 52%: ВООЗ застеріг про спалах небезпечного вірусу Червень принесе не лише тепло, а й гроші: хто отримає нову пенсію Світло відключатимуть на 6 годин, а про опалення взимку і не мрійте: українців серйозно попередили За інтернет можна не платити: як скористатися новою послугою