У штаті Кінтана-Роо (Мексика) дослідниками була знайдена найбільша в світі затопленна печера, загальна протяжність якої складає 347 км. Автори відкриття вважають, що це - важлива археологічна знахідка, яка може розкрити таємниці стародавньої цивілізації майя.

Про це повідомляє Science Alert.

Відкриття зроблено в рамках проекту Gran Acuifero Maya. Групі дослідників вдалося виявити, що дві великі печерні системи — Сак-Актун і Дос Охос з'єднані між собою. Зв'язок цю шукали чотирнадцять років. Печери розташовані в околицях міста Тулум на півострові Юкатан.

Раніше рекорд належав розташованої на південь від Тулума підводній печері під назвою Окс-Бель-Ха. Її протяжність оцінюється в 270 кілометрів.

Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone Які електроприлади "тягнуть" найбільше - зараз це дуже важливо знати ДПС вже готова списати ваші гроші: кому готуватись до примусового стягнення Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку

"Ця величезна печера являє собою найважливіший підводний археологічний об'єкт в світі, оскільки там більше сотні археологічних контекстів, серед яких свідчення про перших поселенців Америки, такі як зникла фауна і, звичайно, культура Майя", - говорить підводний археолог Гільєрмо де Анда з Мексиканського національного інституту антропології та історії.

У надрах аквалангісти знайшли кілька реліквій індіанців майя. Можливо, печера була затоплена, а кілька тисячоліть тому вона знаходилася над поверхнею води.

"Ми виявили більше 100 археологічних елементів: останки вимерлих фауни, ранніх людей, кераміку, могили індіанців майя. Це тунель часу, який переносить вас на 10 або 12 000 000 років тому", - підкреслив Гільєрмо де Анда.

Але пошуки ще не закінчений. Тепер вчені хочуть знайти з'єднання печери Сак-Актун з трьома іншими печерами, які розташовані неподалік.

Раніше портал "Знай.ua" розповів, що над Єрусалимом було помічено НЛО.