Нещодавно в українському Чернігові археологи розкопали залишки споруд і останки загиблих періоду князівських міжусобиць. Розкопки проходили на місці майбутньої прибудови до Чернігівської музичної школи № 1 ім. Вільконського.

Про це повідомила кандидат історичних наук, доцент інституту історії, етнології та правознавства Національного університету "Чернігівський колегіум" ім. Т. Р. Шевченко Олена Черненко на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook.

Відзначається, що древні артефакти виявили під час проведення охоронних археологічних досліджень. Археологи розкопали речовий інвентар, залишки згорілих споруд і кілька скелетів. Примітно, що знахідки відносяться до періоду княжих війн-міжусобиць часів Ярослава Мудрого.

Так, українські історики знайшли в результаті розкопок кілька вантажив і прясла, ножі і уламки скляних браслетів.

"Найцікавіші знахідки (підвіска із зображенням святого воїна, хрестик, металеві та скляні кільця тощо) відбуваються зі згорілих будівель кінця ХІІ - початку ХІІІ століття. Останки загиблих людей і знайдені там же наконечники стріл дозволяють засвідчити, що пожежа сталася в результаті військового конфлікту. Скоріше всього, це була одна з відомих із літописів князівських міжусобиць", - припустила Черненко.

Побутовим споживачам пригрозили відключенням електроенергії: хто у "чорному списку" ПриватБанк без розбору блокує платежі українців: покупки перетворилися на "лотерею" Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати

У свою чергу, фахівці вважають, що знахідки допоможуть краще вивчити період між Х і ХІІІ ст.

Нагадаємо, що в Італії на розкопках у Помпеях в приватному будинку Casa di Giove ("Будинок Юпітера") археологи виявили таємничі і добре збережені артефакти.

Як повідомляв портал Знай.uа, вчені НДІ прикладної екології Півночі Північно-Східного федерального університету, японського Університету Киндай і компанії Fuji TV виявили в Верхоянському районі останки мамонта з м'якими тканинами і шерстю.

Також портал Знай.uа писав, що на заході Румунії археологам вдалося знайти унікальну споруду. Так, румунські та німецькі дослідники виявили стародавню фортецю, якій приблизно 3400 років.