Увага! Вогняні вихори атакують Землю

Космонавти беззахисні перед цією загрозою

Згідно з даними NASA, ще два роки тому була запущена спеціальна місія, яка спостерігала за енергетичною активністю в космосі. Експерти збирали дані, а тепер змогли показати, яким чином заряджені елементи пробираються крізь захисну оболонку планети. У космічному просторі від таких явищ страждають астронавти і супутники, але іноді ризику піддається і Блакитна планета. Результати роботи були опубліковані у виданні "Nature Communications".

Місія MMS використовує чотири однакових космічних апаратів для тривимірного спостереження за магнітною середовищем навколо Землі. Місія вивчає, як частинки переносяться в магнітосферу, фокусуючись на причини і наслідки магнітного перез'єднання - події, коли перетинаються лінії магнітного поля, запускаючи частинки сонячного вітру в земний простір. Об'єднавши спостереження з MMS з новими тривимірними комп'ютерними симуляторами, вчені змогли вперше створити унікальну модель плазмового торнадо на кордонах нашої магнітосфери.

З'ясувалося, що з допомогою явища "плазмового торнадо" здійснюється прорив енергетичних частинок. Процес має вигляд «океанічних хвиль», які переміщують сплеск енергії, пробиваючи захист магнітосфери. При цьому захист земної поверхні елементи можуть обійти, хоча таке відбувається в рідкісних випадках.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про дату зустрічі з інопланетянами