Вчені довели, що мило небезпечне для здоров'я

Триклозан, який входить до складу деякого мила, викликає серйозні захворювання

Триклозан - антибіотик, який використовується, зокрема, в деякому милі, запускає програму самознищення в клітинах ссавців.

З такою заявою виступили вчені з Інституту теоретичної та експериментальної біофізики Російської академії наук. Їхнє дослідження опубліковане в журналі BBA Biomembranes.

Фахівці провели експерименти на щурах і з'ясували, що триклозан порушує нормальну роботу мітохондрій (клітинних органел, які виконують енергетичну функцію), викликаючи масову загибель клітин печінки.

Як показали досліди, потрапляння антибіотика всередину мітохондрій призводить до появи отворів в їх внутрішній мембрані, внаслідок чого органели збільшуються в розмірах в два рази. Через це всередину мітохондрій проникають сигнальні молекули, які ініціюють клітинну смерть – апоптоз.

Висновки, отримані для гризунів, справедливі і для людей.

Зазначимо, що антибіотик триклозан відкрили в середині 1960-х років. Застосовується для боротьби з бактеріальними і грибковими інфекціями. На сьогодні триклозан заборонений до використання в рідкому і твердому милі в ЄС та США.

Результат пошуку зображень за запитом "Триклозан"

Як повідомляв портал "Знай.ua", американське агентство з контролю за продуктами харчування та ліками (FDA) офіційно заборонило антибактеріальне мило.

Надія Царук