Протягом тривалого періоду часу в середовищі біологів триває суперечка про статус найдавніших тварин. Одні стверджують, що найдавнішими істотами були предки сучасних губок. Протилежний табір переконаний, що всі живі істоти походять від реброплавів. Вченим брістольського університету вдалося проаналізувати алгоритми аргументації обох позицій. Як повідомляють дослідники на сторінках журналу Current Biology, правими виявилися прихильники першої теорії.

Як припустили вчені, проблема крилася не в самому наборі даних, а в тих комп'ютерних моделях, які вчені використовують для "обчислення" еволюційних зв'язків між губками, гребневиками та іншими тваринами і складання загального дерева еволюції. Для перевірки цієї ідеї команда професора Пізані розробила особливий алгоритм, який перевіряв "якість" подібних моделей, і проаналізували те, як часто моделі, які вказували на "реброплавівське" і "губочное" походження всіх тварин, визнавалися їм хорошими або поганими.

Виявилося, що більша частина досліджень, які вказували на першість реброплавів в цьому спорі, була заснована на еволюційних моделях низької якості, погано пояснювали те, як виникають зв'язки між тими чи іншими групами тварин, що не було характерно для досліджень прихильників "губочних" теорій. Це, як вважають брістольські вчені, однозначно говорить про те, що саме губки, а не реброплави є найдавнішими істотами на сучасній Землі, і що їх предки першими відділилися від загального древа еволюції життя. З іншого боку, вони все ж визнають, що прихильники "реброплавівської" теорії навряд чи відмовляться від своїх поглядів і спробують знайти спростування ідей Пізані і його колег.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про найбільшого кота