Завдяки дослідницькому зонду "Кассіні" і наземного телескопа ALMA фахівці NASA виявили на Титані молекули, завдяки яким на найбільшому супутнику Сатурна потенційно могла б сформуватися життя.

Про це повідомляє "Сьогодні".

При цьому, як стверджують фахівці, подібні організми докорінно відрізнялися б від земних.

Титан у багатьох відношеннях схожий на Землю. Це єдине, крім Землі, космічне тіло в Сонячній системі, на поверхні якого течуть річки і йдуть дощі. Також він, подібно до нашої планеті, має густий атмосферою, тектонічними процесами і так далі. Однак, оскільки температура на цьому супутнику набагато нижче, ніж на Землі, як "головної" його рідини виступає не вода, яка на ньому могла б існувати лише у формі льоду, а метан і етан.

Таким чином, життя в тому вигляді, в якому вона існує на нашій планеті, на Титані була б неможлива. Проте, деякі дослідники вважають, що супутник цілком міг би стати притулком для вельми химерних з точки зору землян організмів. Клітини подібних істот могли б складатися з речовин, "які поводяться" в умовах Титана приблизно так само, як більш звичні "цеглинки життя" в умовах Землі.

Якщо подібне припущення відповідає дійсності, то для створення подоби стабільних клітинних мембран на Титані необхідно з'єднання азоту і ацетилену під назвою акрилонитрил. Хоча свідчення існування цієї речовини на супутнику були виявлені ще в 2007 році, до цих пір точними даними на цей рахунок вчені не мали.

Нові правила військового обліку: українців штрафуватимуть без їхнього відома Українців зобов'яжуть сплатити податки за квартири минулих десятиліть Тарифний "сюрприз" для мешканців багатоповерхівок: травневі платіжки заберуть ще більше грошей Упаковка по 80 грн: в Україні супермаркети змінили ціни на цукор, вершкове масло та олію

Варто відзначити, що міжнародна група вчених провела серію досліджень, в результаті яких змогла зробити припущення, що на супутнику Сатурна може існувати деяка форма життя.

Як повідомляє офіційний сайт NASA, на Титані виявили величезну кількість акрилонітрилу, а це, в свою чергу, може говорити про те, що на супутнику знаходяться й інші компоненти життя. Дослідники стверджують, що акрилонітрил при певних умовах може утворювати специфічні стійкі структури, які чимось нагадують клітинні мембрани.

Вчені вважають, що молекули акрилонітрилу можуть поступово перетворюватися на якусь подобу таких мембран, щоб після перерости у більш складну структуру, яка вже нагадуватиме звичну для наукового світу побудову клітини. "Якщо клітинні мембрани на Титані можуть бути сформовані з акрилонітрилу, це може бути першим кроком до появи життя на супутнику Сатурна", - йдеться в статті.

Крім того варто відзначити, що раніше станція Cassini, яка наближається до завершення своєї 20-річної місії, виявила дивну аномалію в магнітному полі кільценосної планети.

Вчені проаналізували дані, які зібрав супутник та з'ясували, що магнітне поле Сатурна синхронізоване з його віссю. Саме це, за словами спеціалістів, не дає можливості визначити, скільки триває день на газовому гіганті.

"Нахил осі магнітного поля виявився набагато менше, ніж ми припускали до цього і це досить важко пояснити. На даний момент ми не можемо виміряти тривалість дня на Сатурні, але ми все ще працюємо над цим", - розповіла фахівець Мішель Дауерті.

Політ на Титан - 1,5 мільярда кілометрів.

Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що у NASA розгледіли "Землю" між кільцями Сатурна.