Ви, напевно, вже чули про хитрощі і прийоми в супермаркетах, які змушують витрачатися більше, ніж планували, і купувати абсолютно непотрібне, пише lifehacker. Давайте детальніше розберемося з усім цим, щоб не потрапляти на трюки хитрих маркетологів.

Пробудження апетиту

Наші органи почуттів – найкращі союзники маркетологів, і вони, звичайно ж, на цьому грають. Ви точно чули порада: "Не ходи в магазин голодним!". Самі розумієте, що чим сильніше ви голодні, тим більше непотрібного потрапить у ваш кошик в магазині. Хоча, навіть якщо ви і не хочете їсти, супермаркет знайде що вам запропонувати. Наприклад, нікого не залишить байдужим запах свіжої випічки – він так і манить до себе покупців. Також тут відмінно допомагають правильно виставлена підсвічування – продукти на вітрині виглядають по-святковому яскраво, соковито і збудливо.

Супермаркет, фото - Getty Images
Супермаркет, фото - Getty Images

Гіпноз музикою

Популярні новини зараз

"Ріст припинився , ноги і руки продовжували збільшуватися": історія 10-річної Ані, у якої на спині з'явився горб

Лесю Нікітюк показали справжню під час роботи, від цього крику в'януть вуха: "Що ти стоїш?"

Антоніна Матвієнко показала свою маму у 24 роки: "Боже, яка красуня"

Прості способи відрізнити справжню ковбасу від підробки: зовнішній вигляд, запах і не тільки

Показати ще

Якщо ви почули в супермаркеті бадьору енергійну музику – будьте на чеку, вона там не випадково. Дослідження, проведене Американською асоціацією маркетингу, довело, що енергійна музика провокує покупців на спонтанні покупки. Інтуїтивно підлаштовуючись під запальний ритм, ми так само енергійно складаємо у візок більш дорогі товари у великій кількості. Хоча є й інша стогону медалі – повільна музика змушує людей довше затримуватися біля полиць, більше часу проводити в торговому залі і, як наслідок, більше купувати. Тут відмінним рішенням буде ходити в магазин зі своєю музикою в навушниках.

Колірне оформлення

Люди частіше заходять у магазин, який зовні оформлений у теплих тонах – червоний, помаранчевий, жовтий. Тим часом усередині магазину краще сприймаються холодні тони – блакитний і зелений – вони змушують людей більше купувати. Дослідження показали, що в магазинах, оформлених у синьо-зелених відтінках, покупці залишають на 15% більше грошей, ніж у тих, чиї стіни і стелажі забарвлені в теплі кольори.

Супермаркет, фото - Getty Images
Супермаркет, фото - Getty Images

Дисконтні карти і програми лояльності

Ви сильно помиляєтеся, якщо думаєте, що дисконтні карти створені для вашої економії. Це правда лише частково, магазин отримує від таких карт набагато більше, ніж покупець. Згадайте, вибираючи між двома однаковими магазинами, ви швидше підете в той, де у вас діє програма лояльності. Також, завдяки карті супермаркет знає про ваші витрати все і отримує можливість на них впливати. Також карти магазинів провокують вас купувати більше, щоб, наприклад, заробити бали, які потім можна обміняти на гроші або покупки. У вас розігрується азарт заробити більше балів – відповідно ви витрачаєте в цьому магазині більше.

Товари-приманки

Ви точно бачили "акції" по типу "Купи 10 штук усього за 100 рублів". Це стара виверт маркетологів, якою активно користуються. Багато покупці охоче "клюють" на такий трюк, часто купуючи більше, ніж потрібно. Є й більш тонкі маніпуляції. Магазин пропонує популярний товар дійсно хорошою ціною. Наприклад, м'ясо в сезон шашликів або велику пачку підгузників відомої марки. Це така хитрість. А полягає вона в тому, щоб заманити вас за тим вигідним м'ясом або підгузками, і ви точно не обійдетеся однією покупкою, а обов'язково купіть ще щось.

Супермаркет, фото - Getty Images
Супермаркет, фото - Getty Images

Доповнюючі товари

Ось, наприклад, ви зайшли в магазин купити дитині улюблені крекери. А тут же поруч на вітрині виявляєте дитячий шоколад і зефірки. "Про, як в тему!" – думаєте ви і кидаєте всі три продукти у кошик. Так просто і працюють подібні комбінації. Є і інші поєднання, які "випадково" опинилися поряд з потрібним вам товаром – наприклад шампунь і бальзам-ополіскувач. Деякі – більш тонкі, наприклад, одноразові пластикові тарілки і красиві паперові серветки.

Товари з додатковою цінністю

Ні для кого не секрет, що супермаркети грають з цінами і розкладкою товарів на стелажах. Часто на рівні очей вони викладають товари, які особливо хочеться продати швидше. Широко поширений трюк "магічної дев'ятки", коли продукт з ціною 199 рублів здається покупцям більш вигідною покупкою, ніж продукт за 200 рублів.

Супермаркет, фото - Getty Images
Супермаркет, фото - Getty Images

Стійки біля кас

Поширена практика в супермаркетах – розміщення біля кас дорогих і не завжди потрібних дрібниць. Найчастіше на цих розкладках можна побачити шоколадки, желейні цукерки в яскравих упаковках, вологі серветки, дезінфікуючі гелі для рук, презервативи і так далі. Тут маркетологи роблять ставку на те, що ви втомившись від прийняття рішень в торговому залі, на касі розслабитеся і купіть собі або не менш втомленому, ніж ви, дитині, нагороду. І це працює. Такі дрібні товари у кас можна вважати за турботу магазину про покупців, але це далеко не так.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше.

Нагадаємо, популярний супермаркет ледь не відправив жінку в лікарню, дивом врятувалася.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що українка показала, що бовталося в пакеті соку.

Також портал "Знай.ua" писав, що супермаркет АТБ нагодував покупців ковбасою з "делікатесом".