В Україні дозволили банкрутство фізичних осіб. Новий закон дасть можливість цивілізовано, в правовому полі, вирішити суперечки між кредиторами та простими українцями.

Як запустити процедуру та підстави для відкриття провадження у справі про неплатоспроможність фізичних осіб, які мають прострочені зобов’язання, розповів Адвокат, правник, екс-заступник Міністра юстиції Павло Мороз, - пише "Я і Закон".

Для відкриття такої справи потрібні наступні умови:

Які документ потрібно зібрати

Потрібно подати заяву про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність, яка повинна містити:

  • — ім’я боржника, його місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків та номер паспорта, номер телефону боржника, його адресу електронної пошти;
  • — виклад обставин, які є підставою для звернення до суду.
  • Окрім заяви є ще додатковий перелік документів, який додаєтся до заяви:
  • — довіреність або інший документ, що посвідчує повноваження представника, якщо заява підписана представником;
  • — документи, що підтверджують наявність або відсутність у боржника статусу ФОПа;
  • — конкретизований список кредиторів і боржників із зазначенням загальної суми грошових вимог кредиторів (боржників), а також по кожному кредитору.
  • — опис майна боржника, що належить йому на праві власності із зазначенням місця знаходження або зберігання майна;
  • — копії документів, що підтверджують право власності боржника на майно;
  • — перелік майна, що перебуває в заставі (іпотеці) або є обтяженим іншим способом, його місцезнаходження, вартість, а також інформація про кредиторів, на користь яких вчинено обтяження майна боржника;
  • — копії документів про вчинені боржником (протягом року до моменту подачі заяви про порушення провадження у справі про неплатоспроможність) угоди щодо належного йому нерухомого майна, цінних паперів, часток у статутному капіталі, транспортних засобів і угоди на суму не менше тридцяти мінімальних розмірів заробітної плати;
  • — відомості про всі наявні рахунки боржника (в тому числі депозитні рахунки), відкриті в банках та інших фінансово-кредитних установах в Україні та за кордоном, їх реквізити, із зазначенням сум грошових коштів на таких рахунках;
  • — копія трудової книжки (за наявності);
  • — відомості про роботодавця боржника;
  • — декларація про майновий стан боржника, за формою, затвердженою державним органом з питань банкрутства;
  • — докази авансування боржником на депозитний рахунок суду винагороди керуючому реструктуризацією за три місяці виконання повноважень;
  • — інформація про наявність (відсутність) непогашеної судимості за економічні злочини;
  • — за необхідністю – інші документи.

Перед боржником постає завдання обгрунтувати перед судом щодо боргів та неможливості їх виплати. А також запропонувати план наступних дій щодо реструктуризації боргів.

Варто пам'ятати, неможливо, згідно з законом, уникнути боргів по аліментах, компенсації, в разі спричинення каліцтва, внесків ЄСВ тощо.

А от якщо протягом 120 днів з дня відкриття провадження у справі про неплатоспроможність зборами кредиторів не прийнято рішення про схвалення плану реструктуризації боржника або прийнято рішення про перехід до процедури погашення вимог боржника господарський суд виносить постанову про визнання боржника банкрутом і введення процедури погашення боргів боржника.

Однак на період, доки справою займатиметься суд, до боржника можуть застосувати певні обмеження, наприклад, укладати угоди, виїжджати за кордон і т.п.

Закон в цілому має на меті захистити права кредиторів. Втім, як на практиці буде він реалізований, покажуть реальні справи.

Нагадаємо, українцям пояснили, що краще обрати - кредит на житло, чи оренду.

Як повідомляв раніше Знай.ua, державний бюджет на 2019 рік прийняли в ніч на 23 листопада. Як у наступному році змінить життя громадян новий закон.

Також Знай.ua писав, що українцям розповіли, як отримати знижку на комуналку та не виписувати родичів з дому.

Дивіться: Деталі закону про банкрутство фізосіб