В цей день католицька церква відзначає свято Хрещення Господнього. Це одне з найдавніших церковних свят, яке присвячене Хрещенню Ісуса Христа в річці Йордан Іоанном Хрестителем. Подія євангельської історії відноситься ще до часів 12 апостолів.

У всіх церквах свято Хрещення прив'язане до давньої дати свята Богоявлення, тобто до 6 січня. В православ'ї воно належить до числа дванадесятих і святкується 19 січня за новим стилем. Причому «Богоявлення» і «Хрещення Господнє» – це дві назви одного свята.

У той же час у католицькій церкві латинського обряду Богоявлення і Хрещення – це два різних свята, з яких Богоявлення присвячено спогадам про прихід волхвів (або трьох царів). А Водохреща святкується в першу неділю після Богоявлення і завершує різдвяний період.

За євангельським оповіданням, до Іоанна Хрестителя, який був біля річки Йордан в Вифаварі, прийшов Ісус Христос, щоб прийняти хрещення. Іоанн при появі Ісуса здивовано сказав: «мені треба хреститися від Тебе, і чи тобі йти до мене?».

Ісус відповів, що «належить нам виконати всяку правду», інакше кажучи, волю Отця, і прийняв хрещення від Іоанна. Під час хрещення «відкрилося небо, і Дух Святий зійшов на Нього в тілесному вигляді, як голуб, і голос із неба, який казав: Ти Син Мій Улюблений, у Тобі Моє благовоління!»

Після хрещення Ісуса «Іоанн теж христив в Єноні поблизу Салиму, бо було там багато води; і приходили туди і христилися». А Ісус відправився в пустелю, щоб у молитві і пості підготуватися до виконання місії, з якою він прийшов на землю.

Варто відзначити, що хрещенням було всенародно засвідчено месіанське призначення Ісуса. І Хрещення Христове розглядається всіма євангелістами як перша подія в його суспільній діяльності. Саме після нього Ісус почав освічувати людей, освітлюючи їх світлом добра та істини.

Також у Христовому Хрещенні народ долучився до Його Божественної благодаті, отримавши в цьому таїнстві очищення живою водою, що дарує вічне життя. Адже приймаючи Таїнство Хрещення, ми стаємо причетними до Його життя. Тому прийняття таїнства Хрещення є обов'язковою умовою приналежності вірян до християнської церкви.