Про те, що київський міст Метро знаходиться в жалюгідному, навіть аварійному стані, відомо вже давно. Однак влада не поспішають починати ремонт, певно, боячись, що разом з повідомленням метро між правим і лівим берегом припиниться і значний потік коштів в громадську скарбницю. Життя людей, які щодня наражаються на небезпеку, коли їздять по аварійному мосту, як завжди нічого не значать. 

Інженер-мостобудівник Георгій Росновский, який брав участь у створенні мостів по всьому світу, відкрив українцям очі на страшну правду про стан мосту Метро в інтерв'ю виданню Politeka.

У 81 рік він як і раніше сповнений сил і продовжує працювати за фахом. Георгій Аркадійович, як ніхто інший в Україні, знає практично все про мостах.

Журналісти поцікавилися у досвідченого інженера станом мостів в Україні і, зокрема, мосту Метро в Києві.

  Найбільшу тривогу викликають у мене всі столичні мости через Дніпро. З мосту Патона вже давно відлітають іржаві шматки конструкцій, у Північного мосту видно тріщина в пілоні. Але найгірше стан біля мосту Метро. Він може впасти в будь-яку хвилину. І це буде не вночі, коли по мосту не буде руху. Це станеться днем, в годину пік. Можуть загинути люди. У двох потягах метро, що йдуть назустріч один одному, — до півтори тисячі пасажирів. Уявляєте, яка може статися трагедія?

— Ви попереджали владу про поганий стан цього мосту?

  І неодноразово. Але що там я! Були дослідження Укрдорніі в 1998 році. Вже тоді експерти говорили те ж саме: може впасти в будь-який момент. У 2010-му їх висновки підтвердили французи, які досліджували міст Метро.

— Але вже десять років як мінімум кажуть, що міст Метро в аварійному стані. Тим не менш він поки стоїть. Його побудували, здається, в 1965-му? Скільки років цей міст повинен був простояти?

  Такі мости будують на сто років. Але їх треба обслуговувати. А у нас все пущено на самоплив. Я знаю, що якоїсь організації виділили з бюджету 1,8 мільярда гривень на два роки. Вони там на цьому мосту повинні проводити якісь роботи. Але вони не фахівці. Боюся, що їх втручання може прискорити смерть мосту.

— Але що ж тоді робити? Може бути, почати будувати нові мости поруч?

  Поруч будувати ні в якому разі не можна. Це буде великою помилкою. Та й гроші на будівництво нових мостів в бюджеті зараз навряд чи знайдуться.

  А на утримання столичних мостів виділяють гроші?

  Наскільки мені відомо, потрібні гроші на підтримання стану мостів виділяють. Але ремонт не проводиться. На ці гроші фарбують перила і укладають асфальт. А безпосередньо мостами ніхто не займається.

— Але повинен же бути якийсь вихід?

  По мосту Метро заборонили рух вантажівок. Це правильний крок. Але капітальний ремонт вже неможливий. Необхідна реконструкція мосту. У мене є такий проект. Готовий. Але його поки що не використовують. Згідно з цим проектом треба потихеньку розбирати автомобільну дорогу, розбирати деякі конструкції, і замість двох смуг робити по три смуги.

  А як бути з лінією метро? Рух поїздів не перекриєш? Це дуже важлива транспортна магістраль.

  За моїм проектом метро під час реконструкції продовжить роботу. Але не в звичайному режимі. Навантаження на міст доведеться зменшити. З цією метою, можливо, поїзда по мосту деякий час будуть ходити по одній лінії. Поступово одні елементи конструкції моста замінять іншими. Реконструкція мостів через Дніпро — це надтермінова справа, вона не терпить зволікання. Сподіваюся, що мене почують і вдасться уникнути біди.