Нещодавно російські ЗМІ браво "відзвітували" про те, що робітники зібрали всі прогонові деталі залізничної частини Кримського моста. Однак, радість тут недоречна, оскільки при будівництві цієї споруди було допущено низку порушень, які рано чи пізно приведуть до катастрофи.
Про це заявив ізраїльський інженер Елі Беленсон, проаналізувавши документи про хід будівництва кримського моста. Він також звернув увагу на те, що як тільки про виявлені порушення писали ЗМІ, інформація тут же зникала.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
За словами інженера, міст встановлений на глині низької щільності і на пористому мулі. Саме геологія була причиною того, що міст не будували раніше. Проект споруди відкинула ще радянська експертиза.
"Зазвичай, серйозні інженерні конструкції, такі як залізничні мости, де передбачаються серйозні навантаження, прийнято спирати на тверді грунтові підстави. Для цього бурять або забивають спеціальні палі, які і спираються на ці самі тверді ґрунти. Якщо сперти масивну конструкцію на недостатньо тверду основу, окремі її частини або вся конструкція цілком можуть нерівномірно просісти, деформуватися і, в кінцевому результаті, зруйнуватися", - написав Елі Беленсон у своєму блозі.
За словами Елі Беленсон, у випадку з залізничним мостом, таке просідання або деформація приведуть через деякий час до катастрофи - мова буде йти не лише про величезні економічних збитках а й величезні людські жертви.
"Радянські, а потім і російські ГОСТи, забороняли спирати подібні конструкції на що-небудь, крім твердого скельної основи ... Навіть не на пісок. І не на глину. Але, як ми бачимо з наведених геоізисканій, на глибині, в яку, згідно з планами будівництва КМ повинні спиратися палі (до 58 метрів глибиною) ніякого скельного підстави не виявлено. Більш того, не виявлено там навіть піску. Але і цього мало - навіть глину там не виявили », - вказав експерт.
Він підкреслив, що палі моста спираються максимум на напівтверду глину в сейсмічно небезпечній зоні, де регулярно відбуваються підземні поштовхи різної сили.
За словами інженера, верхні шари це мул - пухкий і пористий, а потім йдуть піски і супіски різного ступеня щільності, кілька глинистих вкраплень, а нижній шар, на який, власне, і спирають палі моста - напівтверді глини.
"А тепер уявіть, що мова йде не просто про майже двадцятикілометровий залізничний міст, з величезними навантаженнями і величезною парусністю (шторм, хвилі, бічний вітер, поїзди), а мова йде також про сейсмічно небезпечну зону, де регулярно відбуваються підземні поштовхи різної сили", - констатує Беленсон.
Інженер також звернув увагу читачів на той факт, що вимоги спирати палі на скельну підставу були прописані в Будівельних нормах і правилах, але 17 червня 2017-го вони дивним чином зникли з документу.
Елі Беленсон також вказав на інший кричущий нюанс: геозпошук перед початком будівництва провели неякісно, а з'ясувалося це, коли міст вже будували повним ходом.
З огляду на всі перераховані чинники, інженер впевнений: проект Керченського моста потенційно небезпечний, і замовчувати це аморально.
"Якщо я десь помилився, то буду радий професійному і доказовому спростуванню. Буде набагато гірше, якщо в результаті експлуатації моста загинуть люди, а я буду знати, що я розумів, що таке може трапитися, але мовчав", - підсумував експерт.
Нагадаємо, у мережі показали свіжі фото, як руйнується Кримський міст
Як повідомляв портал Знай.ua, експерт пояснив, чому Кримський міст завалиться уже скоро
Також Знай.ua писав, окупанти намагаються хоч якось відтягнути неминуче обвалення гнилої конструкції кримського моста