Відсутність комп’ютерної техніки та інтернету або їхня незадовільна якість унеможливлює нормальний процес навчання та створює нерівний доступ до якісної освіти. Про це заявила голова Комітету з цифрових технологій в освіті при МОН Тетяна Нанаєва в інтерв’ю порталу «IT-школяр».
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяВона повідомила, що, за даними Інституту освітньої аналітики, станом на кінець 2018 року комп'ютерною технікою не оснащені 413 шкіл. Найбільше таких у Львівській, Житомирській і Закарпатській областях. У 9583 школах інтернет або дуже повільний, або взагалі відсутній. «В країнах Європи 3-5 учнів на 1 комп’ютер, а в Австралії взагалі на кожного учня вже приходиться більше 1-го пристрою. Ми ставимо за мету досягти пропорції принаймні 10 до 1», — наголосила Тетяна Нанаєва.
Комітет пропонує запровадити індекс цифрової готовності закладів освіти. З його допомогою міністерство матиме точні дані щодо комп’ютеризації кожної школи. Крім того, такий індекс об’єктивно ілюструватиме стан речей керівникам закладів: що відповідає високому рівню, а над чим ще треба працювати. «Це поки що на рівні ідеї, але я впевнена, що разом з Інститутом освітньої аналітики ми її реалізуємо і створимо такий індекс», — наголосила експерт. Тетяна Нанаєва підкреслила, що рівень оснащення шкіл дещо покращить субвенція з Державного бюджету. Нагадаємо, 700 млн грн спрямують на підключення шкіл до інтернету, інші 300 млн грн — на оснащення комп'ютерами.
Комітет підготував рекомендації щодо освоєння коштів. Окрім традиційних кабінетів інформатики, пропонується облаштувати лабораторії фізики, хімії, біології, географії, або створити STEM-лабораторії. Існують підходи, які при обмежених ресурсах дозволяють охопити технікою максимальну кількість учнів. Наприклад, підхід Bring You Own Device, коли власні пристрої школярів під’єднуються до робочого місця вчителя і об’єднуються в єдиний цифровий простір. Ще одна модель використання техніки — COW (Computers on Wheels) — портативні планшети, нетбуки, ноутбуки, які можна перевозити з класу в клас, роздавати дітям і протягом 3 хвилини організовувати цифровий простір будь-де.
«Ми сподіваємося, що кошти за цією субвенцією будуть використані ефективно, і це значно покращить ситуацію з цифровізацією загальної середньої освіти. Очікуємо, що всі 100% шкіл матимуть широкосмуговий доступ до інтернету, і що пропорція кількості школярів на 1 комп’ютер в кожному закладі наближатиметься до 10:1», — сказала Тетяна Нанаєва.
Нагадаємо, експертно-дорадчий Комітет з цифрових технологій створено при МОН за ініціативи соціального освітнього проекту «IT-школяр» у 2018 році. Він об’єднав представників великого IT-бізнесу, науковців, освітян, представників системи підвищення кваліфікації вчителів, громадських організацій в сфері ІТ. Комітет допомагає міністерству запроваджувати стратегію діджиталізації освітньої галузі.