Багатостраждальний Київ тимчасово позбувся тендера на розробку метро на Троєщині. Втім, в Україні це не новина, адже час від часу деякі тендери зриваються і частина з них через час набирає нової сили і дії, а частина на жаль йде в нікуди разом з надіями громадян на впровадження того чи іншого проекту. І кияни, і вся країна в цілому очікує звісток, коли ж буде проведено тендер і буде запущена нова лінія метро, ​​коли ж на карті метрополітену з'являться нові лінії. У матеріалі докладніше про те, як же просувається процес, які останні новини і коли буде оголошено новий тендер.

У чому причина скасування тендера?

Причина скасування тендера вельми прозаїчна і навіть у чомусь передбачувана - брак фінансування. Коли на карту було поставлено питання щодо просування роботи і проведення тендеру, то стало ясно, що столична адміністрація на цей рік не має можливості продовжувати проект.

Варто нагадати, що мова йде про тендер на будівництво між районами Подільсько-Вигурівської гілки, яка буде мати приналежність до Троєщини.

На офіційному порталі про державні закупівлі - ProzZoro була оприлюднена інформація про те, що скасування будівництва метро була здійснена з ініціативи Київського метрополітену.

Хто та чому відмінив тендер, budport
Хто та чому відмінив тендер, budport

Популярні новини зараз
Почекайте з покупками: виплати пенсій затримають Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Українцям видають 3600 грн на місяць: виплата тимчасова, варто поспішати
Показати ще

Ще 19 лютого 2019 року дирекція будівництва метрополітену повідомляла про те, що закупівля послуг на розробку даного ТЕО була передбачена розпорядженням виконавчого органу Київради від 19 жовтня 2018 року і програмою економічного і соціального розвитку Києва на 2018-2020 роки, затвердженої радою в грудні 2017 року.

Але столичні події склалися таким чином, що в програмі економічного і соціального розвитку на 2019 рік просто немає фінансування на необхідні роботи щодо будівництва метрополітену. З цієї причини і було прийнято рішення тимчасово скасувати тендер. Втім, обіцяється, що найближчим часом тендер все ж буде проведено.

Для початку, щоб почати реалізовувати цей проект необхідно змінити джерело фінансування. Новий тендер повинен буде фінансуватися з міського бюджету, а також з фінансів КП «Київського метрополітену». Обіцяється, що перенесення тендера не повинно вплинути на терміни розробки схеми і на саме будівництво станції.

Хто брав участь в угоді про будівництво лінії метрополітену?

Ще в 2017 році київська адміністрація на чолі з мером міста Віталієм Кличком разом із заступником голови правління China Pacific Construction Group Го Уін підписали спільну угоду, яка свідчить про співпрацю з будівництва лінії метро. Це буде четверта червона лінія метро в столиці. Практично в кінці 2018 року столиця від вищезгаданої організації отримала офіційного листа-підтвердження, що свідчить про те, що завершився етап попередньо-економічного обґрунтування проекту.

Спочатку планувалося, що вартість будівництва лінії обійдеться в 148,5 млн.грн., але по прорахункам міністерства інфраструктури, вартість ліній обійдеться дорожче - в 3 млрд. доларів.

Мер столиці Віталій Кличко в одному з форумів повідомляв, що на будівництво лінії метро на Троєщину знадобитися близько 4-5 років і це за умови стабільного фінансування. У проект входить лінія метро маршрут якої на проміжку між кільцевою дорогою - Вигурівщена (Троєщина). Разом з цією лінією метро два електродепо будуть реконструйовані і вдосконалені.

Так само за інформацією міського голови Києва, щоб реалізувати проект про будівництво лінії метро, ​​спершу необхідно закінчити будівництво Подільсько-Воскресінського моста.

Разом з цим не повинно бути ніякого простою, так як нині діє будівництво метро на території станції Виноградар, яка йде по проспекту Правди, а також на Солом'янку і далі через Жулянський аеропорт, що йде на Борщагівку. Солом'янський район не такий значний за населенням, але і Солом'янська станція між вулицями також має місце бути для зручності громадян. Якщо плани не зміняться і фінансування не підкосить, то вже в 2020 році кияни і гості столиці зможуть насолоджуватися новим шляхом пересування однієї гілки, а до кінця 2021 повинна додатися ще одна електричка. Відповідно якщо все це буде реалізовано, то скористатися метрополітеном і доїхати до аеропорта Жуляни, можна буде дістатися значно швидше через швидкісні електрички, ніж автобусами або за допомогою таксі.

Якою буде нова лінія метро

Згідно з генпланом нова лінія метро буде мати 14 станцій, 3 з яких будуть пересадковими. Примітно, що всі нові станції будуть наземними, тільки ті три, які є пересадковими вони і будуть підземними. Одне з варіантів назви станції, які розглядаються це «Троєщинсько-Вокзальна».

У будівництві компанії братиме участь не тільки київський метрополітен і міська адміністрація, а також одна з китайський компаній, яка є одним з інвесторів цього дорогого проекту.

Щонайменше 5 років треба на будівництво станції, the-village
Щонайменше 5 років треба на будівництво станції, the-village

Чергова річниця невиконаних обіцянок

Втім, пильні кияни та гості столиці чітко пам'ятають, що це далеко не перша хвиля обіцянок щодо будівництва вищевказаної лінії метро. На житловому масиві Вигурівщина-Троєщина на якому і планується спорудження лінії метро проживає близько 300 тис. людей. Вражаюча кількість, чи не так? За фактом один житловий масив столиці за чисельністю може з легкістю конкурувати з деякими містами країни. Найближча гілка за допомогою, якої жителі можуть хоч кудись дістатися називається «Почайна». Ця станція проходить через Північний міст, за допомогою якого в єдине ціле з'єднані два береги Дніпра. Кілька десятиліть тому такого напрямку цілком вистачало, але на сьогоднішній день це явно мало, адже чисельно кількість жителів столиці збільшується з кожним роком. Про те, щоб спорудити на цьому місці додаткову гілку метро, ​​київська адміністрація Подейкують ще в 70-80 роках минулого століття в період активної дії радянської влади. Можливо, про створення четвертої лінії подумували і раніше, втім, ніяких документальних дій в цьому напрямку немає. Але і в той час далі роздумів і розмов справа не дійшла. Так уже повелося, що при існуванні радянського союзу на будівництво об'єктів не було фінансування, а були виділені кошти на проектні роботи. Рік за роком це тривало і ще в 1993 році Кабінет міністрів України затвердив обґрунтування будівництва вищевказаної лінії Подільсько-Воскресенської лінії метрополітену. Тоді генеральним планом було прийнято таке рішення, що на будівництво гілок знадобитися 9 років. За старою назвою «воскресінка» по-новому Вигурівщина, на цій ділянці почалося будівництво гілки десь в середині 90-х років і було це при мері того часу Леоніді Косаківському. Саме з того періоду часу і для киян і почалися обіцянки щодо будівництва цієї гілки, обіцялося, що кільцева отримає новий вигляд і значно розширить свій функціонал. В цей період часу активно почав будуватися Подільсько-Воскресенський міст, але, втім, будівництво швидко зійшло нанівець, з відомих причин - брак фінансування. Знову про ці гілки і про їх будівництво заговорили в 2004 році, через три роки столична адміністрація прийняла рішення, що необхідно зносити будинки на Русанівських і Воскресінських садах, щоб на їх місці можна було продовжити будівництво Подільського моста. Для жителів, які мали нерухомість в цих районах пропонувалися або фінанси, або інша нерухомість, яка перебувала в Горбачихі або Биківні та в Києві. Не одна Русанівська та Воскресенська дача тоді були зруйновані і обкрадені в цей період часу.

Станцію обіцали побудувати ще в 80-их роках, yaizakon
Станцію обіцали побудувати ще в 80-их роках, yaizakon

Нова хвиля обіцянок була в 2008 році, коли мером був Леонід Черновецький, неодноразово на прес-конференціях і різних офіційних зустрічах він говорив, що будівництво Вигурівської лінії буде завершено до 2011 року. В результаті сади продовжують зносити, а разом з цим далеко нечесні люди просто починали розбирати, як напівзруйновані, так і обкрадати будинки які ще стоять. У підсумку справа практично не зрушила, а Русанівські та Воскресенські сади в більшій мірі були знесені або ж зруйновані вандалами.

По ряду конфліктних причин проектувальники відмовилися споруджувати станцію «Подільську» на новій гілці провідною на Троєщину. Замість початкового плану подільський варіант споруди лінії отримав новий виток, проектувальники вирішили розмістити її під землею, на рівень нижче діючої станції «Тараса Шевченка». Спираючись на цей новий план, повинні були бути влаштовані три виходи, а також два пересадочних ескалаторних вузла, що ведуть до станції Шевченко.

У 2009 році, коли ще не існувало прозоро, був оголошений тендер на будівництво лінії Троєщина-Осокорки. Згідно плану ця лінія повинна була простягатися від вулиці Милославської, до станції «Лівобережна», включаючи також електродепо «Троєщина». Відкриття станції повинно було бути завершено протягом трьох років. Нова лінія повинна була захоплювати проспект Бальзака тягнутися до проспекту Ватутіна, охоплювати прилеглі до них вулиці, направлятися і їхати вздовж залізниці і приєднуватися до Святошинсько-Броварської лінії біля станції «Лівобережна».

Наступна обіцянка була від екс-прем'єр-міністра Миколи Азарова, який стверджував, що зелена лінія метро на Троєщину буде доступною вже через два роки, а через рік після своєї обіцянки виступив з новими даними, мовляв на будівництво потрібно близько 5 років.

Далі новий міський голова Олександр Попов також говорив про будівництво цієї гілки, але вже за гроші російського інвестора.

Під час активної дії «Партії регіонів» в 2013 році відразу троє чиновників говорили про будівництво, при чому їх думки різнилися, але всі вони обіцяли райдужне майбутнє і розвиток станцій метрополітену.

Господарський суд України втомився від всіх цих обіцянок і зобов'язав одну з будівельних компаній повернути велику суму коштів, а саме мільярд гривень, які були виділені для компанії на будівництво, так як будівництво до зазначеного терміну було не завершено, а сама компанія не платила за взятий кредит.

Уже в наш час в 2015 році мер Києва - Віталій Кличко з бюджету виділив кошти на будівництво Троєщинського метро, ​​за програмою транспортного розвитку. Рік по тому був оголошений тендер, але в тому ж році проект був зупинений, але зі швидким його продовженням.

Новий виток був після розпорядження Кличка щодо будівництва метро на Троєщину в перебігу 2018-2025 роках. Був оголошений тендер, і як вже було сказано його незабаром скасували і знову збираються запустити. Як завжди і жителям міста, і приїжджим гостям хочеться вірити, що цього разу розпочата ще в 90-их роках справа буде доведена до свого логічного завершення і фото районів і станцій значно розширитися.

На сьогоднішній день у багатьох містах є метрополітен, але зараз харківська і столична ціна проїзду метро вважається найдорожчою в Україні і дорівнює 8 гривень, звичайна швидкість між станціями становить близько 60 км/год. На офіційному сайті київської держадміністрації з разу в раз з'являється оновлена ​​інформація про чергову обіцянку того чи іншого діяча і про процес самого будівництва. І зараз на сайті розміщена інформація про скасований тендер і про обіцянку про швидке його проведення. Для розуміння ситуації в столиці можна дивитися, що відбувається в режимі онлайн і знати, коли ж цей процес зрушиться з місця. Хочеться вірити, що в недалекому майбутньому буде відкриття лінії і буде оновлена ​​карта і схема метро на якій з'являться нові, необхідні станції.