Психологи зазначають, що лікар має пам’ятати про емоційний стан пацієнта, враховуючи страх, брак знань, ілюзорні очікування чи фізичний біль, з якими стикаються хворі. Для пацієнта важливо відчути підтримку й розуміння, навіть якщо прогноз залишається невтішним. Про це повідомив Інформатор.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
Серед висловів, яких рекомендують уникати, є фрази на кшталт:
- "Більше ми нічого не можемо зробити",
- "Їй/йому не стане краще",
- "Це кружляння по колу",
- "Ви провалили хімію".
Ці слова можуть прозвучати надмірно жорстко й відсторонено, підкреслюючи, що ситуація безнадійна.
Натомість лікар може сказати щось більш обнадійливе, наприклад:
- "Ми маємо план лікування і контролюємо ситуацію",
- "Ваш стан під нашим наглядом",
- "Ми разом будемо проходити цей шлях".
- "Ми знаємо, як діяти",
- "Ваша родина й ми на вашому боці",
- "Завжди можна обговорити всі питання".
Психологи радять включити в навчання медиків заняття з комунікації з пацієнтами, щоб уникати недоречних коментарів у складних ситуаціях. Старші лікарі можуть ділитися досвідом делікатного спілкування, яке позитивно впливає на емоційний стан і одужання пацієнтів.
Нагадаємо, корупціонерів обіцяють перетрусити: у МСЕК шукатимуть посилено
Раніше ми писали про те, що "Жахливі запахи гнилі та крики": досвід клінічної смерті жінки, якої не було у світі живих цілих 11 хвилин
Крім того, Знай.ua повідомляв, ухилянтів будуть шукати посиленно: чий статус інвалідності перевірятимуть ще раз