Інклюзивна освіта в Україні кульгає вже далеко не перший рік. Остання, багатообіцяюча реформа освіти в Україні повинна була врегулювати цей процес і допомогти дітям з особливими потребами, отримувати освіту і знання на рівні з усіма іншими. Але, як і завжди, обіцянки дуже сильно різняться з реальністю. І, за статистикою, понад 90 відсотків усіх шкіл проігнорували закон про інклюзивну освіту.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяІнклюзивна освіта в Україні: статистика
Ми вже говорили, що лише 9 відсотків усіх шкіл зараз готові виконувати всі нововведення закону про інклюзивну освіту. Батьки розповідають, що незважаючи на те, що зараз дітям з особливими потребами не мають права відмовити в прийомі в школу, вони не змогли вступити в перший клас. Кожен з директорів вигадував різні причини, щоб не брати таку дитину в школу.
По закону, який повинен регулювати інклюзивну освіту в Україні, інклюзивний клас повинен бути в кожній школі, в якій хоче навчатись така дитина. А для того, щоб вступити, батьки повинні зібрати ряд документів, після оглядів самих різних лікарів. Саме вони вирішать, чи здатна вчитися дитина за шкільною програмою. До речі, так само, однією з умов інклюзивної освіти, є те, що в кожному такому класі повинен бути асистент вчителя, який буде допомагати таким дітям.
Інклюзивна освіта в Україні: реальність
Як і завжди, було обіцяно дуже багато. Але нічого з цього поки що не вийшло. І не можна сказати, що це вина педагогів, або директорів школи. Потрібно звернути увагу на те, що інклюзивна освіта вимагає досить великих грошей для шкіл: поставити пандуси, ліфти, найняти фахівців і багато іншого. І, звичайно, цього не було.
Такого не можна сказати про всі школи України, в деяких місцях дійсно створені всі умови для дітей з особливими потребами, але це дуже маленький відсоток. З іншого боку, вже є деякі зрушення в цьому: у Києві в цьому році пішло понад 500 дітей з особливими потребами. Можна тільки сподіватися, що інклюзивна освіта в Україні буде розвиватися.