Днями навколо одного з найбільших авіаперевізників - Міжнародних авіаліній України (МАУ) - розгорівся скандал. Сім'ю директора мережі медичних лабораторій "Сінево" Миколи Скавронського зняли з рейсу МАУ Мюнхен-Київ через те, що їм нібито не вистачило місця на борту. При тому, що квитки на літак були придбані задовго до польоту, онлайн-реєстрацію вони пройшли за 48 годин до вильоту, а в черзі на посадку були на самому її початку.

І таке трапляється з МАУ вже не вперше.

Подібні випадки з рейсами МАУ бували і раніше. Так, у квітні потрапити в літак не вдалося українці Аліні Гудман (Лінкевич) та її нареченому. І досі на скаргу жінки представники авіакомпанії не відповіли.

27 квітня 2018 року дівчина та її наречений мали прилетіти з Кракова до Києва, щоб подати заяву до РАЦС. Встигнути планували за один день, відпросившись для цього з роботи і обравши рейс о 5.30 ранку.

Популярні новини зараз
Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків Українцям видають 3600 грн на місяць: виплата тимчасова, варто поспішати
Показати ще

За словами Гудман, в аеропорт вони приїхали заздалегідь, пройшли паспортний і митний контроль. Але вже безпосередньо перед гейтом вони дізналися, що місця в літаку їм не вистачило. Так сталося через те, що перед вильотом лайнер замінили на інший.

"Потім з'ясувалося, що вихід у нас один: поїхати у Мюнхен, а звідти - до Києва. Але рейс до Мюнхена був тільки о 12:50, тому, звичайно, ми втратили цілий день, за який планували оформити всі документи", - розповідає вона.

Але на цьому історія не закінчилася. Виліт літака до Мюнхена був затриманий на 15 хвилин, а після прильоту виявилося, що на те, щоб у німецькому аеропорту потрапити з одного терміналу в інший, пройти контроль і полетіти до Києва, у них лишалося 5 хвилин.

"Літак вилетів без нас. Той самий літак, який нам обіцяли замість літака Краків-Київ, - каже вона, - Переліт Краків-Київ мав зайняти півтори години часу замість 23-х".

При цьому, виявилося, що в Мюнхенському аеропорту представників МАУ немає, тому звертатися їм довелося на гарячу лінію авіакомпанії. Там їм повідомили, що єдиний вихід - летіти до Вільнюса, залишатися там на ніч, а вранці вже - до Києва.

"У бронюванні готелю як в компенсації нам відмовили. Тобто, мало того, що ми летимо до Києва з Кракова через Мюнхен і Вільнюс, хоча платили ми за прямий рейс, так нам ще й відмовилися компенсувати ночівлю", - каже вона.

В результаті Гудман та її нареченому все ж вдалося потрапити на прямий рейс Мюнхен-Київ о 19:10, яким, хоч і також з півгодинною затримкою, вони змогли вилетіти в Україну.

Після всіх подій жінка звернулася до МАУ зі скаргою і вимогою виплатити їй компенсацію у розмірі двох скасованих рейсів на одну людину - €1 000, а також перенести резервування зворотного польоту на іншу дату. Однак, як каже Гудман, представники авіакомпанії на скаргу так нічого і не відповіли.

Чому "кинули" Скавронського та його сім'ю

В ситуації з родиною бізнесмена Миколи Скавронського, яка застрягла 19 липня у Мюнхені, представники авіакомпанії прокоментували те, що сталося в соціальній мережі Facebook. З їхніх слів, перед рейсом вони були змушені замінити літак на інший, менш місткий. При цьому система автоматично перерозподілила місця в салоні, і у Скавронського та його сім'ї виявилися посадкові талони без місця.

В авіакомпанії запропонували звернутися до них по компенсацію.

Що таке овербукінг та як його уникнути

Насправді з овербукінгом може зіткнутися пасажир будь-якої авіакомпанії, адже всі вони намагаються забезпечити максимальну заповненість літака на кожному рейсі. При цьому існує і передбачений розмір компенсацій для тих, хто постраждав через це. Різниця полягає лише в тому, як різні компанії виходять з цієї ситуації. Хтось чинить по-людськи та йде назустріч постраждалим пасажирам, а хтось ховається від скарг за сімома замками (не будемо тицяти пальцями, але всі і так все зрозуміли).

Варіантів є декілька. Пасажиру можуть змінити клас обслуговування, наприклад, з бізнес-класу на економ, з виплатою компенсації за пониження рівня обслуговування або відшкодування вартості первинного авіаквитка, розмір якого вираховується залежно від відстані перельоту.

Також йому можуть запропонувати альтернативний переліт на найближчий рейс, на іншу дату або, наприклад, рейс, який здійснить інша авіакомпанія.

А ще пасажир авіакомпанії може вимагати від перевізника виплати матеріальної компенсації за заміну авіаквитка і завдані незручності, сума якої також залежить від відстані перельоту і часу прибуття альтернативного рейсу до необхідного аеропорту.

Крім того, пасажир може взагалі відмовитися від запропонованих варіантів і здати квиток, повернувши собі його повну вартість.

Як повідомляв портал "Знай.ua", сім'ю директора великої української медкомпанії у Мюнхені викинули з рейсу МАУ.

Також "Знай.ua" писав, що аеропорт "Львів" повідомив про скасування двох рейсів австрійської авіакомпанії Austrian Airlines