Одним із нових правил отримання субсидії, що вступили в силу з 1 травня цього року, є ліміт на здійснення покупки на понад 50 тис грн. Знай.ua дізнавалися, як відбувається процес моніторингу здійснених людиною фінансових операцій та хто в праві надавати відповідну інформацію до "скануючих" держорганів.

100 %-ва "верифікація" фінансових витрат

До переліку установ, які сьогодні мають право надавати особисту інформацію щодо покупок, поїздок за кордон або ж заволодіння автомобілем чи житлом, відносяться фактично усі існуючі нині різновиди – від приватних підприємств до Нацбанку.

"Порядком передбачено, що міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Національний банк, Пенсійний фонд України, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування, підприємства, установи і організації, банки та інші фінансові установи, незалежно від форми власності, подають на запит Міністерства фінансів інформацію. У тому числі персональні дані про громадян, які отримують державні виплати", – повідомили нам в Міністерстві соціальної політики України.

Популярні новини зараз
Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків В Україні змінюють "заморожені" тарифи: які послуги подорожчали більше за інші, є і 60% росту Будуть великі штрафи: з якого віку юнаків чекають у ТЦК Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році
Показати ще

У разі виявлення під час здійснення верифікації та моніторингу невідповідності інформації, на підставі якої призначено або подовжено субсидію, Мінфін надсилає розпоряднику бюджетних коштів рекомендації щодо зупинення або припинення виплат. Відповідно, в рекомендації зазначаються виявлені дані.

"Зазначена рекомендація надсилається щомісяця до 10 числа розпоряднику бюджетних коштів та/або іншому органу, який здійснює виплати за рахунок коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування", – зазначають в Мінсоцполітики.

В свою чергу, на підставі отриманої від Мінфіну рекомендації відповідний розпорядник приймає рішення щодо зупинення, припинення або продовження виплат людині впродовж 3 днів з дати його прийняття.

Покупки готівкою – залишаються в тіні

Субсидія не призначається у разі якщо член родини протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії або її переоформленням здійснив купівлю або оплатив послуги на суму, що перевищує 50 тис. грн. Виграш в лотереї та грошовий переказ з-за кордону, що перевищує максимально дозволену суму, теж трактуватиметься органами соціального захисту населення як дохід.

Виключенням є медичні послуги – у разі, якщо людина оплатила операцію і сума перевищує 50 тис. грн., це не позбавляє її права на отримання "держпільг".

"З 1 січня 2015 року головний державний соціальний інспектор та державний соціальний інспектор мають право вимагати і перевіряти будь-яку інформацію, яка стосується матеріального становища людини і членів сім'ї, що звернулися за будь-яким видом соціальної допомоги. А покупки прямо залежать від матеріального становища і можуть бути доказом приховування доходів і подачі недостовірних даних, тому вони мають право, а організації зобов'язані надавати", – розповідає провідний аналітик ГО "Публічний аудит" Тарас Галайда.

Втім, варто зазначити, що під час "сканування" інформації щодо покупок під огляд підпадає лише оплачені в режимі "он-лайн" або ж банківською картою.

"А ось у разі оплати готівкою, дані перевірити не можна. А от, наприклад, куплені квартира чи машина, моніторяться навіть якщо куплені за готівку – по реєстрації", – зауважує Тарас Галайда.

Таким чином, в ході перевірки достовірності та повноти інформації про доходи і майновий стан осіб, які входять до складу сім’ї, що звертається за призначенням державної соціальної допомоги, цілком законно інспектори мають право отримувати інформацію від: територіальних органів ДФС, МВС, Держфінінспекції, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, Пенсійного фонду України, територіальних органів ДМС, реєстраційних служб, що проводять реєстрацію прав на нерухоме майно, бюро технічної інвентаризації, відділів державної реєстрації актів цивільного стану, органів охорони здоров’я, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. А також навчальних закладів,підприємств, установ, організацій усіх форм власності.