Міністерство освіти України вже давно планує проводити шкільні реформи, які якщо не повністю, то дуже сильно змінять життя школярів і вчителів. Усі зміни плануються на 2018-2019 роки. І доволі багато з реформ освіти стосуватимуться саме старшокласників. Тому ми вирішили розповісти вам, чого варто очікувати від "Нових шкіл".

Реформи шкільної освіти в Україні 2017: головні зміни

Сам проект зміни школи досить довгостроковий, і перші фундаментальні зміни ми побачимо тільки в 2027 році. Але, щоб це було можливим, потрібно вже починати діяти, тому оголошений вектор зміни шкільної освіти.
У першу чергу варто сказати, що підручники тепер будуть нові: в 2018-му надрукують для 10 класу, а роком пізніше – для 11-го.
Впровадження будуть у такому порядку:
2017 рік – зміни шкільних програм для старшої школи;
2018 рік – друк підручників для 10 класу;
2019 рік – друк підручників для 11 класу.

На даний момент всі школи працюють, спираючись на наказ 2010 року «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня». Тобто в Україні наразі всього 25 шкільних програм для старшокласників. Кожна з них - для різних типів шкіл. Деякі з них не дають належних знань учням у різних областях. Тому було прийняте рішення змінити шкільну програму.
"Ґрунтовно вивчити предмет, маючи менше одного уроку на тиждень, просто неможливо. Діти, що приходять в старшу школу, вже повинні визначатися зі своїми подальшими пріоритетами, почати підготовку до вступу у вищий навчальний заклад. Відповідно, учні повинні отримати можливість глибше вивчати ті предмети, які їм знадобляться для подальшого продовження навчання. Вивчення всіх предметів на однаково неглибокому рівні в старших класах нераціонально", — зазначає заступник міністра освіти і науки.
А варіантами, щоб виправити таку ситуацію, назвали наступні:
Скорочення обов'язкових предметів: з 22 до 9. Завдяки цьому школи зможуть зробити упор на деякі дисципліни.
Старша школа буде профільною.
У шкіл буде можливість створювати власні "спецкурси" для більш поглибленого вивчення предмета.
Нові інтегровані предмети: "література", "історія", "математика".