За даними Всесвітнього економічного форуму, більше третини навичок, які роботодавці по достоїнству оцінять в 2020 році, ще в 2015-му вважалися не надто важливими. Причина - швидкість розвитку технологій.

Втім, експерти вважають, що роботи не повністю замінять існуючі професії, а візьмуть на себе частину автоматизованих завдань.

Людям же, щоб продовжувати бадьоро рухатися по кар'єрних сходах, доведеться розвинути в собі більше людського.

Тож, які навички потрібно прокачати до 2020 року.

Популярні новини зараз
З 1 травня доведеться виживати без допомоги: кому перестануть виплачувати субсидію Подорожчає одна з критично важливих комунальних послуг: який тариф хочуть встановити Комунальники встановлюють нові тарифи з 1 травня: кому приготуватися до подорожчання Monobank "заморожує" особисті кошти українців: хто може залишитися без копійки
Показати ще

1. Комплексне вирішення проблем

Цей навик дозволяє виявити проблему, виявити її джерело, зрозуміти, які у події можуть бути наслідки. І головне, що фахівець, що володіє цією здатністю, може прогнозувати, які потенційні неприємності чекають проект, і запобігти їх. На думку експертів, в 2020 році вміння комплексно вирішувати проблеми потрібне на 36% робочих місць.

2. Критичне мислення

У 2018 році штучний інтелект вперше обійшов людину в Стенфордському тесті на читання і розуміння прочитаного. Однак зростаючі можливості робототехніки тільки збільшують потребу в людях, які можуть критично мислити. Саме людина повинна оцінювати, наскільки оптимально і етично використовується технологія і як її відкалібрувати, щоб вона приносила користь.

3. Креативність

І знову новини зі світу досягнень штучного інтелекту: розробка Microsoft навчилася малювати картинки на основі текстового технічного завдання. Очевидно, це тільки початок, тому потреба в простих виконавців зменшується. Зате в творчих людей, які будуть генерувати ідеї і нестандартно підходити до завдань, роботодавці будуть вкрай зацікавлені.

4. Уміння управляти людьми

Важливо не тільки вміння координувати співробітників компанії і ставити завдання, але і методи, якими людина це робить. В майбутньому роботодавцям потрібні лідери, які здатні мотивувати людей, розвивати їх таланти, створювати ефективні команди. Для цього потрібні яскраві людські якості, які найближчим часом будуть недоступні роботам: харизма, чарівність і емпатія.

5. Емоційний інтелект

Здатність людини розпізнавати емоції, мотиви оточуючих і правильно на них реагувати, на думку вчених, була ключовою для виживання в доісторичні часи, так як дозволяла уживатися з одноплемінниками. Люди давно вийшли з печер, проте емоційний інтелект до цих пір вважається основним навиком для успішного функціонування в суспільстві. Грамотний відгук на реакцію людини допоможе налагодити відносини не тільки усередині колективу, але і з клієнтами і конкурентами. Та й поза роботою стане в нагоді.

6. Навичка ведення переговорів

Уміння залагоджувати розбіжності, пропонувати компроміси, приводити учасників переговорів до спільної точки зору, як припускають, буде особливо затребуване в комп'ютерній і математичній сфері, а також в областях мистецтва і дизайну.

7. Гнучкість мислення

Фахівцю доведеться навчитися усвідомлювати відразу кілька ідей одночасно, йти не очевидним шляхом, а найбільш оптимальним, впроваджувати нову інформацію і технології в робочий процес. При спілкуванні з людьми буде цінуватися можливість осмислювати все сказане співрозмовником і коригувати лінію поведінки в залежності від його особистості.

Навички розташовані в тому порядку, в якому, на думку експертів, вони будуть затребувані у роботодавців.

Як раніше повідомляв портал "Знай.ua", розумні машини вже вміють ходити, робити сальто і лазити по стелажах. Вони замінюють людей на виробництві, керівних постах і навіть отримують громадянство. Це наштовхує на думки про наближення небаченого раніше безробіття, адже з такими темпами роботи можуть повністю замінити людську працю. Однак, все не так погано. Машини не тільки ліквідують старі робочі місця, а й створять нові.