Середній вік автомобілів в Україні вже давно перевищує 20 років. Ми випереджаємо за статистикою хіба що Кубу – там норма для машин складає 38 років.

Ветерани автомобільного ринку

Останні кілька років вітчизняний автопарк за допомогою ввезення "євроблях". Принаймні, таку думку в ефірі одного з українських телеканалів нещодавно висловив правозахисник Володимир Караваєв.

Він впевнений, що такі машини прибувають вже у 10-річному віці, тобто зазвичай у набагато кращому стані, ніж наші.  Найновіші машини, віком до трьох років - у жителів Саудівської Аварії. У країнах Європейського Союзу цей показник становить 8 років. У Сполучених Штатах Америки та Російської Федерації, відповідно, 11 і 12 років.

Чому в Україні не утилізують старі машини?

Держава, на жаль, не фінансує подібні проекти, хоча за кордоном це нормальна практика. Колись середній вік машин в Україні був 19,6, а тепер перевалив за 30 років, тож різниця очевидна. Закон про утилізацію транспорту, щоправда, прийняли ще 5 років тому. Тоді планувалося, що із бюджету будуть повертати підприємствам кошти, а на всі нові автомобілі ввели утилізаційний збір.

Популярні новини зараз

У родині Комарова зі "Світу навиворіт" довгоочікуване поповнення, вже відома стать малюка

Сімейна пара 22 роки живе в каналізації - очевидці зайшли в житло і обімліли

Львів огорнув чорний дим, рятувальники летять: палає, як у пеклі

У храмі Тернопільщини ікона Божої Матері заплакала, як жива жінка: кадри дива

Показати ще

Улюблені марки україн 

Два роки потому довелося скасувати податок через невигідність для бізнесу, але ліцензію на утилізацію авто 2015-го отримало понад 280 підприємств в Україні. Та насправді не впоралися з жодною машиною. Вони й досі гниють на автомобільних кладовищ – після ДТП, або просто ті, які вже "дожили свій вік".

Відомо, що чим старіший автомобіль, тим більше шкоди навколишньому середовищу він завдає: до ґрунту потрапляють свинець, ртуть, машинне масло, залишки паливно-масляних речовин, іржі.

Звідки привозять авто в Україну? 

Однак українці не мають стимулу, щоб позбавлятися від старих машин. Приміром, французу, який не утилізує автомобіль, загрожує штраф 75 тис. євро і два роки ув'язнення. При цьому, норвежці платять при покупці авто 350 доларів, які можна повернути, здавши транспортний засіб на утилізацію. У Німеччині автовиробник повинен використовувати не менше 95% матеріалів, які піддаються переробці.

Дивіться: Топ-10 найдешевших нових авто в Україні

Як повідомляв портал "Знай.ua", українці запропонували власне вирішення проблеми з "євробляхами".