Укрзалізниця планує збільшити вартість вантажоперевезень. Залежно від тарифних рівнів, подорожчання складе від 10 до 49%, що сильно вдарить по українському експорту і цінах на продукти в країні. Озвучене залізничним монополістом рішення, серйозно сколихнуло не тільки вітчизняний бізнес, а й Американську торговельну палату. Про це повідомляє Обозреватель.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЧергове підвищення
13 липня на сайті Міністерства інфраструктури України з'явився проект наказу, який призводить до одного знаменника всю тарифну політику Укрзалізниці (УЗ) в сфері перевезень. Головні нововведення - збільшення нормативної кількості діб в порожньому і завантаженому рейсі (показник Тдод) і уніфікація коефіцієнта порожнього пробігу для всіх тарифних класів. Проаналізувавши документ, експерт ЦТС-Консалтинг Павло Руденко зазначив, що це істотно підніме вартість перевезень в Україні. В окремих випадках мова йде про подорожчання майже на 50%.
Різко проти ініціативи УЗ виступила Американська торговельна палата. На думку бізнес-асоціації, тарифи повинні бути економічно обумовленими і встановлюватися під контролем державного регулятора - Національної комісії з питань транспорту (НКРТ). Підтримали позицію торгової палати і у Федерації роботодавців України. За розрахунками організації, введення "Тдод" в кількості лише 1 доби збільшує вартість використання вагонів УЗ орієнтовно на 1,2 млрд на рік.
Проблеми з УЗ визнає і міністр інфраструктури Володимир Омелян
"Без оздоровлення компанії - це дорога в нікуди. Насправді це підхід типової африканської країни - в поганому сенсі. Коли люди готові платити в 2-3 рази більше, тому що альтернативи у них немає. Цим шляхом іде УЗ, постійно підвищуючи тарифи і не модернізуючи компанію", - вважає Омелян.
Це призведе до стрибка цін
На думку економіста Ярослава Жаліло, питання зміни тарифів Укрзалізниці є системним і прямо може вплинути на зростання цін в країні. Саме тому потрібно підходити до таких рішень обережно, з урахуванням як внутрішнього ринку, так і зовнішніх інвестицій.
"Сьогодні не існує механізму контролю таких квазі-монополій як Укрзалізниця, навіть якщо вони є державними компаніями. Це не залежить від призначення менеджерів, все залежить від процедури, яка і визначає, де є межа зловживання. Крім того, питання зміни тарифів мають дуже системний вплив. Вони впливають на інфляцію - оптові та роздрібні ціни можуть зростати. Йде вплив і на зовнішні ринки, адже експортери користуються цими послугами, звідси і приплив валюти. Вони впливають на інвестиційний клімат в країні", - розповів Жаліло.
Нагадаємо, Укрзалізниця знову наплювала на пасажирів.
Раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що Укрзалізниця довела пасажирів до хронічної істерики.
Також "Знай.ua" писав, що Укрзалізниця розділить поїзди.