Посилення вагового контролю на дорогах - таке доручення дав Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман.

Зараз, за ​​різними оцінками, близько 50% транспорту їздить, порушуючи вагові норми. Значить, навіть вкладаючи в інфраструктуру космічні суми, - бажаного ефекту не досягти.
Що змінить новий підхід до вагового контролю та чому без нього не обійтися далі в матеріалі.


Володимир Гройсман розповів навіщо ж потрібно посилення вагового контроль

Прийшов час для реалізації прийнятої Кабінетом міністрів цільової програми з капітального ремонту доріг в 2018-2023 роках. Тільки в поточному році на фінансування галузі заплановано приблизно 50 млрд гривень.
За словами Прем'єр-міністра, проблему з українськими дорогами реально вирішити за три-п'ять років. Завдання амбітна, але здійсненна. Правда, при трьох умовах:
- стабільні фінансові вливання;
- контроль якості ремонту і будівництва доріг;
- контроль експлуатації доріг.
Ключовим елементом останнього пункту якраз і є виконання вагових норм. Адже основним фактором руйнування доріг є великовантажні автомобілі.
Глава уряду заявив, що порядок на дорогах, злагоджена робота на наших вагових комплексах - принципово важливе питання. Контроль має бути забезпечено. Ми витрачаємо мільярди гривень на будівництво, але транспорт навантажують і перевантажують, руйнуючи таким чином дороги. Мусимо це зупинити.
Більш рішучий підхід до проблеми став об'єктивною необхідністю, оскільки на прохання і заклики українські водії, на жаль, не реагують. Статистика говорить сама за себе. У 2017 році "Укртрансбезопасность" виявила порушень габаритно-вагових норм майже на 68% більше, ніж в 2016-му. Тобто ситуація продовжує погіршуватися.
Вимоги і проходження перевірки
Вагові вимоги до транспорту почали діяти в Україні з 2016 року. Правила дозволяють штрафувати і затримувати авто з перевантаженням.
Вага автомобіля з вантажем може становити 38 тонн, контейнеровозів - 44 тонни. На спеціальних маршрутах норма збільшена на 2 тонни (до 40 і 46 тонн відповідно). При зважуванні допускається похибка в 2%.
На око перевантаження визначити неможливо. Перевірку ваги в дорозі можна проводити на стаціонарних або мобільних пунктах вагового контроля.Перед стаціонарними пунктами вмонтовані кварцові сенсори, що визначають перевантаження ще в русі. Паралельно спрацьовують відеокамери, які фіксують номер, швидкість авто, а також час і дату.
В Україні є і 78 мобільних комплексів. За винятком відеофіксації і віддаленого зважування, спосіб їх роботи схожий зі стаціонаром.
Контролем за навантаженням транспорту займається Державна служба України з безпеки на транспорті. Втім, прем'єр-міністр пропонує залучити до цього процесу сили і засоби Міністерства внутрішніх справ: мова, перш за все, йде про камерах спостереження.
"У нас, наприклад, є 78 комплексів. Давайте поставимо камери, і все зробимо. Думаю, керівники МВС із задоволенням нададуть допомогу", - пояснив Гройсман.
Яке покарання за порушення існує в Україні
Якщо вже вас піймали на порушенні вагових норм, за діючими нормами, ви отримаєте акт, згідно з яким доведеться заплатити адміністративний штраф - 1700 грн. Звичайно, за умови, якщо ви не оскаржите дії персоналу пункту контролю в суді - така можливість теж є.
До речі, в порівнянні з європейськими країнами, штраф чисто символічний. Наприклад, в Угорщині за аналогічне порушення доведеться розщедритися на 30 тисяч гривень, а в Румунії на 25 тисяч. Можливо, саме тому в Європейському Союзі вагові порушення зведені до мінімуму, а дороги там куди краще українських.


Як раніше повідомляв "Знай.ua", в Україні з'являться платні дороги. Так, вже з 1 січня 2018 року набрав чинності процес децентралізації, який стосується в тому числі дорожнього господарства, і 120 тисяч км доріг місцевого значення були передані до компетенції облдержадміністрацій з фінансуванням. Тобто гроші на ремонт або будівництво доріг вже не потрібно чекати "зверху" - можна використовувати власні ресурси, отримані, наприклад, з зборів з підакцизних товарів.

Популярні новини зараз
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім
Показати ще