Старший віце-президент Apple Крейг Федерігі вивів протистояння між своєю компанією і Facebook на новий рівень. На конференції Apple він заявив, що всі ці кнопки "подобається" і "поділитися" на сайтах, а також вікна для коментарів від Facebook відстежують дії користувача. І з новим оновленням браузера Safari ця можливість буде закрита для рекламодавців.

Екс-директор департаменту інновацій та інтелектуальної власності Міністерства економічного розвитку та торгівлі України Олена Мініч проаналізувала, чого чекати в даному випадку користувачам. І тут, як завжди, дві новини для кожної сторони-учасниці. Так, так, для нас теж. Ми, користувачі Apple і Facebook, якраз основна мета цих баталій. Рекламна мета.

#AttentionEconomy – основний економічний кит цифрового світу і цифрової економіки. За наші "персональні дані" та "цифровий профіль" борються всі ключові рекламодавці. Рано чи пізно користувачі це усвідомлюють, і рекламна модель у цифровому світі тоді сильно зміниться. Якщо зараз таргетованою рекламою забиті всі безкоштовні ресурси, то скоро реклама буде тільки для тих користувачів, кому заплатили за можливість використовувати їх персональні дані та персональний профіль. І з'явиться нова професія – професійний споживач реклами.

Популярні новини зараз
Реформи і прозорість: експерт розповів, чого вимагають США від України за свою допомогу Один день – 1 гривня: "Київстар" підказав як користуватися послугами майже задарма Пенсіонерам дадуть знижку на продукти 20%: що потрібно взяти в магазин Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає
Показати ще

А зараз пошукові системи, соціальні мережі і всілякі додатки збирають про вас стільки даних, що ви навіть не можете собі уявити. Терабайти даних про кожного з вас. І вони знають вас краще, ніж ви самі себе. І можуть навіть прогнозувати ваші дії з імовірністю понад 90%. І використовують все це без вашого відома для продажу вам рекламних повідомлень, товарів і новин. Вони формують вашу реальність і впливають на ваш світогляд.

Але хороша новина для вас – Apple буде впроваджувати новий функціонал, щоб соцмережі, інші програми і браузери не змогли більше збирати про вас дані. Функціонал називається Intelligent Tracking Prevention, і з допомогою цього функціоналу можна присікти можливість відстежувати ваші лайки, коменти і історію пошуків.

Хоча це буде доступно тільки для Safari, але в мобільному браузингу це майже 52% мобільних користувачів. А Facebook є чого панікувати, адже без девайса його не існує. І для них ця новина зовсім не позитивна. І друга не позитивна новина для Facebook – за чутками, Apple вирішив створити свій рекламний бізнес, і такого потужного конкурента нікому не побажаєш. Apple бачить величезний ринок, який підтримується її пристроями (88% доходів Facebook – від мобільних), і компанія хоче собі шматочок.

Раніше портал "Знай.uа" повідомляв, що Facebook випадково відкрив мільйони записів "для друзів".