Кожен з нас іноді неяковіє через величезну кількість отриманих повідомлень. В таких ситуаціях люди починають відчувати себе заручниками власних смартфонів.

Науковий співробітник Університету Карнегі-Меллона Луз Релло спільно з дослідником з іспанської телекомунікаційної компанії Telefonica Мартіном Пайлотом провів експеримент, до участі в якому було залучено 30 волонтерів, щоб з'ясувати, як відключення мобільних повідомлень протягом 24 годин позначиться на їхньому повсякденному житті. Релло і Пайлот провели дослідження під назвою Do Not Disturb («Не турбувати») у 2015 році. Через два роки вони знову зв'язалися з респондентами з метою перевірити, наскільки змінилася поведінка користувачів по відношенню до повідомлень після експерименту.

В експерименті взяло участь 30 офісних працівників. На добу відключили всі повідомлення на своїх гаджетах. Виявилося, що після цього багато хто з них стали працювати набагато продуктивніше і менше відволікалися від роботи.

Тим не менш були і деякі негативні наслідки. Частина непрочитаних повідомлень спровокувала непорозуміння з друзями і близькими. Хоча в цілому наслідки цих сварок були некритичними.

Популярні новини зараз
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти Пенсіонери також отримають свою "тисячу" на карту: кому адресовано надбавку
Показати ще

Два роки потому, коли дослідники заново зустрілися з добровольцями, з'ясувалося, що частина з них заблокували частину повідомлень і намагалися обмежити посягання смартфона на увагу.

За результатами дослідження вчені прийшли до висновку, що користувачі дійсно почувають себе перевантаженими зайвими повідомленнями, що, в свою чергу, може призвести до зміни звичок.

За словами дослідників, техкомпании усіма силами намагаються привернути увагу користувачів. Дослідники характеризують це явище терміном «трагедія громад» — економічний термін, який у даному випадку означає егоїстична поведінка технологічних компаній по відношенню до користувачів.

«Все більше і більше людей можуть наслідувати приклад наших учасників і подумати про більш жорсткі заходи з повернення контролю, тобто відключити повідомлення певних програм або заблокувати всі повідомлення на певний період часу. У тривалій перспективі це може суттєво обмежити користь повідомлень для залучення уваги, взаємозв'язку між людьми та надання профілактичних рекомендацій», — відзначили дослідники.

Раніше портал "Знай.ua" розпвідав, як відучити дитину від смартфону