Днями у Києві відкрили мережу муніципального велопрокату. Місячний абонемент двоколісного коштуватиме 199 грн, 9-місячний – 599 грн. Знай.ua відвідали частину пунктів прокату, аби дізнатися, наскільки вони заповнені та чи користуються попитом серед місцевих мешканців.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
На шість майданчиків – три велобайки
Згідно з інтерактивною картою, у місті наразі відкрито 30 станцій – фактично у кожному районі столиці.
Найбільшу кількість – 3 велобайки – нам вдалося побачити в парку Шевченка.
"Такий сервіс має долучити нас до Європи – це корисно і по-сучасному якось. Але щось не видно, щоб молодь цим цікавилася. Я гуляю тут із самого ранку і не бачив жодної людини, яка б підійшла та роздивилася, не кажучи вже про те, щоб взяла прокотитися велосипед. Як поставили їх вчора, так вони і стоять – не зрушивши з місця", – розповідає жителька Шевченківського району Анастасія Олексіївна, що мешкає неподалік від парку ім.Т.Шевченка.
Знай.ua відправилися на пошуки пунктів вело-прокату у більш віддалені райони Києва. Так, біля станції метро "Мінська" нам вдалося знайти лише один байк, хоча на мапі було позначено два майданчики.
Друга ділянка була пуста – лише розкреслена під двоколісні одиниці таблиця.
"Як стояв той самотній велосипед, так і стоїть. Який смисл його один тут ставити? Люди ж навіть і не помітять. Якщо вони хочуть створити послугу оренди напрокат, то це ж треба з розумом робити: поставити табличку з інформацією, завезти хоча б 5- 6 штук. А так тільки вкрасти можуть", – повідомили місцеві представники комунальних служб, що прибирали парк на Мінській.
Та ж сама картина і біля станції метро "Оболонь": на два майданчика – всього один велобайк.
"Я лише від Вас дізналася про ідею накреслених голубих ділянок. Ідея-то непогана, але ж чому такий недбалий підхід до її реалізації? Де, власне, велосипеди? Де оголошення про це? У нашому дворі купа дітей – батьки б із задоволенням дали їм гроші на катання. Але ж як це зробити?!", – ділиться з нами мешканка Оболонського району Ангеліна Устюк.
Біля станції метро "Почайна" нам вдалося знайти обидва із зображених на інтерактивній карті – на перетині проспекту Степана Бандери та Оболонського проспекту. Втім, і тут картина залишилася незмінною – на два майданчики стояв всього один байк.
"Я тут торгую із самого ранку – годин 7 поспіль. Єдине, що бачила – це як два підлітка взяли на руки та відтягнули його на кілька метрів, потім озирнулися по сторонах та повернули на місце. Проходячи біля мене, казали щось про ймовірний розіграш – ніби саме тому і не вкрали його. Більше ніхто навіть не дивився на нього. А що – ну стоїть, і стоїть собі. Звідки людям знати, що на ньому можна їхати? Ніде ніякого надпису", – говорить місцева продавчиння Лариса Русланівна.
Провівши з півгодини біля цього "двоколісного одинака", ми теж не побачили жодну зацікавлену людину. Скоріш за все, виною цьому – відсутність оповіщення.
Розгром вандалів
Не встигло минути і дві доби з моменту старту міської вело-послуги, як відбулися вже перші випадки вандалізму. Сталося це на майданчику біля станції метро "Героїв Дніпра".
"2 велосипеди з парковки біля м. Героїв Дніпра було кинуто на узбіччя в 10 метрах. Зі слів приватних продавців, які торгують поруч: "Йшло п'яне бидло, і вони йому чогось заважали"", – повідомив один з організаторів прокату Олексій Кушка.
Вчора ввечері ми побачили тут пустий майданчик, без жодної транспортної одиниці.
"Ось як вони стоять закордоном,просто так велосипед не взяти,невже у нас не могли так зробити", – пише один користувачів Фейсбуку Сергій Матросов, додаючи відповідне фото.
Вартість одного такого байку становить 15 тис грн, тож задля ліпшої безпеки було б краще не сподіватися на чесність людей, а чіпляти його до захисних опор на стоянках.
"У транспортних одиницях, що здаються напрокат, вшитий GPS-трекер. За таким саме принципом велосипеди вже не перший рік поспіль здаються у Львові. Але таких кричущих випадків там я ще не бачив. До Києва з’їжджається чимало і біженців, і людей з інших регіонів на навчання та роботу, тож столиці дістається на горіхи", – каже киянин Тарас Віртич, чиї родичі проживають у Львові.
На випадок виникнення подібних дій, організатори просять інформувати усіх небайдужих або каналом nextbike.kyiv на Фейсбуці або на гарячу лінію 0 800 21 0441.
"Кусюча ціна" та не видає здачі
Якщо місячний абонемент можна придбати за 199 грн, і при цьому, вартість одного дня дорівнюватиме не більше 7 грн, то з короткостроковою орендою діють зовсім інші тарифи. Згідно офіційним розцінкам, 30 хвилин поїздки коштує 30 грн.
"Це виходить гривня за хвилину? З урахуванням відстані, на автомобілі дешевше. На таксі майже не дорожче, але ти не крутиш педалі", - підкреслює мешканець Подільського району Дмитро Овсянніков.
Кожен, хто хоче взяти в оренду двоколісного коня, має встановити мобільний додаток #nextbike, зареєструватися там і ввести дані власної банківської карти. Далі потрібно або внести номер обраного байка в додаток, або відсканувати QR-код, що знаходиться на його задній частині. Коли додаток сприймає інформацію та перерахував гроші, замок на задньому колесі розблоковується. З цього моменту починається відлік часу, за яким можна спостерігати на екрані.
"Суттєвим недоліком є те, що при введені даних платіжної карти, з рахунку списується 50 грн на рахунок додатку, якими можна користуватися для оплати прокату, але, якщо ти турист і тобі потрібна лише одна поїздка на 30 хвилин (далі не плануєш користуватися сервісом), то зайві 20 грн назавжди залишаться невикористані", – пише користувач соцмережі киянин Єгор Шуміхін.
Залишати велобайк можна в любій з точок прокату, відмічених на інтерактивній карті. Найголовніше – не нехтувати головними правилами, бо в іншому випадку поїздка влетить вам в копієчку. За неприпаркований байк впродовж 12 годин – штраф у розмірі 1 тис грн., чи неправильно припаркований буде й надалі "накручувати" вартість прокату транспорту.