Велика кількість киян однією з перших і головних проблем Києва називають автомобільні пробки. За масштабами заторів столицю України можна порівняти з легендарним Манхеттеном - велосипедисту простіше перетнути острів з кінця в кінець, ніж автомобілісту.

Статисти підрахували, що співвідношення квартир і автомобілів в Києві становить 8 до 9. До кінця 1990-х років в столиці щорічно реєструвалося в середньому по 5 тис. авто, зараз же ця цифра зросла до 60 тис.

Читайте також: Головного архітектора Києва оберуть восени

На даний момент на обліку стоїть близько 800 тис. авто. Тільки за останні 25 років кількість автомобілів в Києві зросла в 6 разів. Ці цифри підтверджує і динаміка щорічних автомобільних продажів. Якщо в 2003 році в столиці було продано 154 тис. машин, а в 2004 - 210 тис., то в 2005 році - вже 265 тис., в 2009 - 346 тис., в 2012 - 378 тис.

Власники особистого авто часто вважають за краще виїжджати на роботу на годину-півтори раніше і також повертатися додому. Особливо багато проблем на дорогах в понеділок і в п'ятницю. Це час, коли кияни повертаються або виїжджають зі столиці. Взимку показники такої системи значно загострюються. Однак, цікаво, що з початком літа кількість машин на дорогах падає на 25%.

Популярні новини зараз
ПриватБанк без розбору блокує платежі українців: покупки перетворилися на "лотерею" Пенсіонерам дадуть знижку на продукти 20%: що потрібно взяти в магазин Звертайте увагу на серійний номер: які гривневі банкноти можна продати за нечувані суми Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну
Показати ще

Якогось чіткого рішення вирішення цієї проблеми в Києві немає. Та й зайнятися проблемами заторів у столиці фактично нікому. Мер Віталій Кличко зтимчасовим успіхом воює з МАФами, веде бізнес і піариться.

Спеціально для Віталія Володимировича і його команди ми дізналися, як борються з пробками в інших країнах і містах світу.

В Англії влада знайшла відмінний спосіб позбутися пробок. Щоб розвантажити центр Лондона тут ввели платний в'їзд. Причому плата досить висока.

У Німеччині, наприклад, на 1000 жителів припадає 600 автомобілів. Це говорить про велику завантаженість доріг. Німці знайшли три способи виходу з такої ситуації. Перше - змістили час виходу на роботу. Якщо раніше всі жителі Берліна їхали на роботу о 8 годині ранку, а поверталися о 17 годині вечора, то тепер цей час в кожного свій. В одному місці це 7, в іншому - 8, в третьому - 9. Закінчення робочого дня теж розділене на групи. Другий спосіб - пересадка автолюбителів на громадський транспорт. Для цього проводяться різні соціальні рекламні компанії. Третій спосіб - це синхронізація роботи світлофорів з метою оптимізації руху. На перший погляд, це ніби то й не сильно впливає на завантаження траси. З іншого боку, якщо машини менше затримуються на світлофорах, то рух стає плавним і дорога розвантажується.

У Данії проблему вирішили просто. Більшість данців на роботу добирається на велосипедах. Велосипедистів тут рекордна кількість - 25% від усього населення.

У Пекіні, столиці Китаю, пробки регулярна і величезна проблема. Щоб її вирішити, тут ввели обмеження на продаж автомобілів. Причому купити авто можна, але ось зареєструвати його дуже проблематично. За 1 рік дозволяється реєстрація тільки 240 тис. авто. Так само в Китаї планується побудувати цілу мережу транспортних тунелів, в які переведуть вантажний і легковий транспорт. На поверхні планується залишити громадські засоби пересування.

У Греції з проблемою борються незвичайним способом. У парні дні до міського центру дозволено в'їжджати тільки машинам, які мають парні номери, а в непарні дні номера повинні бути непарними.

У Нью-Йорку було прокладено понад 250 км. доріжок для велосипедистів, зросла кількість автобусних маршрутів, а Бродвей, що вважається головною нью-йоркської вулицею, зробили пішохідним. Американці істотно почали боротися з пробками з 93-го року. Відразу після приходу до влади мера Рудольфа Джуліані, він почав активно просувати громадський транспорт, як заміну власним автомобілям для представників середнього класу і заможних людей. За дуже короткий час міська влада в рази збільшила автобусний парк і розширили маршрутну мережу. Так само збільшилася кількість автомобілів таксі. Мешканці Нью-Йорка прислухалися до порад мера і почали пересідати на громадський транспорт.

Київський мер Віталій Кличко, міг би повчитися на прикладах цих країн. Але крім безлічі реконструкцій транспортних розв'язок і покупки десятка евакуаторів, мер пропонує ще зменшити кількість реверсних смуг в місті через підвищення на них пробок.

Читайте також: Столичний полісмен торгував дозволами на зброю

Кличко не намагається вирішити проблему з пробками. Єдине, що він робить це вибачається перед киянами і гостями столиці.

"Я приношу вибачення киянам за незручності, пробки, які виникають під час поїздки по дорогах Києва. Процес дійсно досить тривалий і ми працюємо цілодобово, щоб прискорити це, однак потрібен час щоб вирішити цю проблему", - сказав Віталій Кличко на одному зі своїх виступів.

У Києві на 1000 жителів припадає 245 автомобілів. Така кількість становить виходячи з відношення кількості офіційно зареєстрованих автомобілів до офіційно зареєстрованих городян. Офіційно в Києві проживає трохи менше 2,9 млн. чоловік. У той же час, за оцінками експертів, населення столиці України разом з незареєстрованими мешканцями становить приблизно 3,5-4 млн осіб. Для порівняння, рівень автомобілізації Гонконгу становить 59 автомобілів на 1000 жителів, Стамбула - 139, Нью-Йорка - 209, Москви - 297, Берліна - 317, Лондон - 345, Сан-Паулу - 368 автомобілів на 1000 жителів.

"Рівень автомобілізації населення вважається одним з важливих показників добробуту населення. Адже чим вище рівень добробуту людей, тим більша ймовірність придбання ними автомобілів. У Києві високий рівень авто навіть в порівнянні з іншими країнами, у нас автомобіль мабуть вже не розкіш. Якщо така завантаженість авто, то місцева влада повинна боротися з проблемами пробок. Але кожен день вони є стабільно. Вранці і ввечері пробки стали такою традицією. Люди виїжджають на роботу і по півтори години стоять в пробці", - говорить експерт з питань транспорту Дмитро Беспалов.

У квітні цього року Віталій Кличко демонстрував, як можна з легкістю вирішити проблему з пробками. Мер вирушив на дорогому велосипеді з електричним моторчиком Gocycle вулицями столиці. Цей дорогий велосипед спроектував інженер "Формули 1" Річард Сропіла. Він розганяється до 25 км. на годину. Ціна цього чуда з моторчиком, становить близько 5 тис.євро. У своєму фейсбуці Кличко поділився з киянами фото, як він з вітерцем роз'їжджає по Києву, пояснюючи, що це зручно і ніяких пробок, плюс корисно для здоров'я.

Тільки ось київські вулиці не пристосовані для такого транспорту. Відправившись вранці на своєму велосипеді на роботу, Віталій Кличко спробував застрибнути на бордюр, але маневр не вдався, і Кличко впав, перелетівши через кермо.

А пристосований чи київський мер вирішити одну з основних проблем киян - покаже час.