Криза в країні, зростання "комуналки" і зниження зарплат призвели до того, що в минулому році майже 43% своїх доходів українці витрачали на їжу і напої навіть в інтернеті. Це означає, що політика проїдання серйозно вкоренилася в звичках наших співгромадян - адже якщо в 2014-му на продукти населення витрачало 39,27% зарплат, то на початку 2016-го на ці цілі йде вже 52% сімейного бюджету! Такі невтішні дані дослідження міжнародного центру інтернет-торгівлі Allbiz.

Експерти вивчили, що саме в минулому році українці активно купували в інтернеті, і склали прогноз споживпріорітетів. В цілому споживчі переваги українців, коли мова заходить про покупки в мережі, особливо не змінюються. Так, в 2014 році населення витрачало на продукти і напої 39,27% доходу, на одяг і взуття - 27,3%, спорт і відпочинок - 9,77%, будинок і сад - 9,47%, здоров'я і красу - 9,33%, дитячі товари - 4,86%, пише "Сегодня".

У порівнянні з настроями 2015-го, структура витрат залишилася колишньою - правда, наші співгромадяни стали ще більше витрачати на продукти і напої, а ось на одязі і взутті - економлять. При цьому в 2014-му українці в інтернеті найактивніше цікавилися сигаретами, соняшниковою олією, горіхами, кавою, дитячим одягом, цукром, жіночим взуттям, курятиною, пральним порошком і національним одягом. А в 2015-му пріорітети трохи перемістилися в сторону сигарет, горілки, соняшникової олії, кришок для консервування, цукру, кави, дитячих підгузків, яєць, кросівок і навіть триколісних велосипедів.

Аналітики кажуть, що структура споживкошика українців змінюється під впливом кризи. "Зараз люди активніше здійснюють покупки в інтернеті, тому що тут дешевше. Зараз онлайн-покупки демонструють структуру витрат українців, які здійснюють також покупки в магазинах і на ринках, тому що навіть якщо взяти роздрібний товарообіг в Україні, то частка витрат населення на продукти становить десь 50%", - роз'яснює президент Центру антикризових досліджень Ярослав Жаліло.

А президент "Украналітіцентра" Олександр Охрименко вважає, що люди намагаються економити навіть при покупках онлайн, оскільки активніше купують товари для саду-городу - зокрема, пристосування для консервації, а значить, намагаються запастися власними продуктами: "Це означає, що до покупок в інтернеті українці ставляться усвідомлено. Але поки доходи населення не дозволяють знизити частку витрат на продукти, алкоголь і сигарети. Швидше за все, зниження покупок продуктів можна буде отримати через 5 років, коли зарплата українців складатиме не $200, як зараз, а хоча б $500".

Популярні новини зараз
Відбір проводять жорсткий: у ТЦК розповіли, що чекає на мобілізованих Українців можуть штрафувати за одяг: що заборонено носити Мітка у "Резерв+" – небезпечний знак: кого можуть мобілізувати без повістки і попереджень Зробили ремонт у квартирі - очікуй штраф чи повістку до суду: про що мають знати українці
Показати ще

Читайте також: В інтернеті обмінюють серіали на фрукти та овочі

Активно українці діляться між собою і порадами щодо економії під час здійснення онлайн-покупок. "Можна добре заощадити, коли знаходиш в інтернеті товар, що продається оптом, а потім шукаєш в групах в соцмережах людей, кому потрібні аналогічні товари. Наприклад, влітку я хотіла купити шкіряні босоніжки. У магазині їх ціна стартувала від 1000 грн, а українські виробники пропонували купити в онлайні п'ять пар, але по 500-700 грн за пару. В результаті я знайшла двох дівчат у соцмережі, і кожна заощадила по 200-400 грн на парі", - розповідає киянка Ірина Шинкаренко. Також українці рекомендують користуватися сайтами порівняння цін, стежити за розсилками на електронку, вимагати безкоштовну доставку, знижки, бонуси і "пряники в день народження", які є обов'язковими для постійних клієнтів.