У вівторок для преси і представників авіаційної галузі в Міжнародному аеропорту "Бориспіль" провели гарне "шоу" по забезпеченню безпеки. Екстрені служби і рятувальники відпрацьовували прийоми взаємодії в нештатних ситуаціях. Спектакль вийшов цікавий, але наскільки він реальний - уявити складно.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяРанок в міжнародних воротях нашої країни видався неспокійним. Всі служби були підняті по тривозі. Завдання непросте: проведення авіаційного і наземного пошуку повітряного судна, яке здійснило аварійну посадку в 5 км від злітної смуги. Услід з'явилася ще одна проблема – необхідність здійснити аварійну посадку повітряного судна ВПС України на "пінну подушку". Але і цим справа не обмежилася, також довелося провести аварійно-рятівні робіт на ВС на аеродромі підприємства і евакуювати пошкоджене повітряне судно після аварійного приземлення.
В цілому сценарій гідний зйомок чергового голлівудського блокбастера. Лише герой, який зі всім цим справляється, не один, а цілих 200 спеціально виучених фахівців, 35 одиниць техніки, транспортний літак Ан-26 і вертоліт Мі-8 ЗСУ.
У прес-службі аеропорту розповіли, що всі ці події відбуваються в рамках масштабних навчань аварійно-рятівних служб. Говорять, це вперше за всю історію країни до навчань залучили всі підрозділи, відповідальні за виконання рятувальних робіт, необхідних при виникненні надзвичайних ситуацій.
В принципі, нічого особливого в цих навчаннях немає. На території аеропорту вони проходять щорік і є нормою. Але, як виявилось, в такому складі: аварійно-рятівна команда аеропорту, фахівці ДСНС, медики, поліція аеропорту і Бориспільського району, ВПС України, прикордонники і представники Червоного хреста – працюють вперше.
"Таких навчань в аеропорту "Бориспіль" ніколи не відбувалося", - заявив в інтерв'ю "5 каналу" в. о. генерального директора Міжнародного аеропорту Євгеній Дихне.
Це визнання, як мінімум, насторожує. Адже в країні, де вже два роки йде війна, де спецслужби регулярно виловлюють диверсантів і кладуть край спробам проведення терактів, аеропорти мають бути у всеозброєнні.
І річ не в тому, що особовий склад екстрених служб аеропорту тренувався у вирішенні подібних проблем. Річ у тому, що ніхто не може спрогнозувати масштаб можливої трагедії, в усуненні якої необхідна участь всіх спеціалізованих держструктур. Їх викличуть, а вони навіть не будуть знати, з чого починати. Тому складно бути упевненим в безпеці польотів.
Те, що провели навчання, без сумніву, факт радісний, інша справа, що проходили вони по запланованому і давно всім відомому сценарію. Тобто у всіх структур було досить часу підтягнути навики, відпрацювати схеми взаємодії, виправити неполадки в устаткуванні і показати "глядачам" добрий результат.
Але в цій награній ситуації, на щастя, не було паніки, реальної загрози для пасажирів і самого аеропорту. Автомобілям "швидкої" не довелося екстрено добиратися до аеропорту з сусідніх лікарень, а також прориватися крізь пробки з Києва. Вогнеборці, звичайно ж, показали добрий результат, але він далекий від реальності. Гасили авіамотор, що стояв окремо, який, на щастя, ніяк не міг вибухнути.
Довелося вже і в енний раз імітувати гасіння місцевого експоната ТУ-154, який не пропускає жодних навчань. Потрібно відзначити, що об'єкт більше схожий на муляж – без двигунів і палива. Такі літаки вже не літають, але на них тренуються. Може, варто було спробувати відпрацювати дії з гасіння і порятунку пасажирів на сучасних судах – Боїнгу або Аеробусі? Так реалістичніше.
Але що можна говорити, якщо техніка для гасіння вже застаріла. За словами Олександра Козубенка, начальника аварійно-рятівної служби аеропорту "Бориспіль", потрібно прагнути приступати до гасіння вже через 2 хвилини після початку пожежі – це європейська практика. У нас цей норматив складає 3 хвилини, повідомляє "5 канал".
"Керівництво аеропорту прийняло рішення: наступного року буде технічне переоснащення, і у нас з'явиться автомобіль міжнародного рівня. Ми зможемо за дві хвилини реагувати на подібні ситуації", - відзначив Олександр Козубенко.
Навіщо керівництву аеропорту чекати наступного року, якщо йдеться про житті і безпеку пасажирів, незрозуміло. Адже аеропорт регулярно рапортує про збільшення прибутку, можна було б вже і відновити спецтехніку.
Пілоти ВПС України зі своїм завданням впоралися прекрасно, промчав шасі по пінній подушці. А в іншому масштабні навчання мало чим відрізнялися від звичайних. Служби аеропорту відпрацювали норматив, але наскільки ефективні були дії керівництва, який рівень роботи в складних умовах, сказати складно, постежити за цим не вдалося.
В цілому, упевненості в цілковитій безпеці так і не з'явилося. Адже подібні "шоу"-навчання доводилося бачити і раніше. І за багато років стандартний сценарій їх проведення не змінився, хоча технології давно зробили крок вперед.
Подібні учення повинні проводитися спонтанно, без попередніх домовленостей та інформування. І ініціювати їх повинні вже точно не в аеропорту, а в Кабміні або спецслужбах. Лише після проходження такого "іспиту" можна буде з упевненістю говорити про готовність "Борисполя" до екстрених ситуацій і безпеки пасажирів.
Фото: за матеріалами 5 каналу