Більшість роботодавців зацікавлені у тому, щоб робота виконувалась ефективно, а витратна частина була малою. Тобто, щоб роботи виконувалось більше, а платити за це треба було – менше. Кореспонденти проталу "Знай" запитали у столичного психолога, який спеціалізується на кадрових питаннях, Ярослава Драба, як працівнику домогтися підвищення зарплати у нинішнього роботодавця, або дорожче "продати себе" у нового.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяДо аргументації підвищення зарплати треба підготуватись
На певному етапі роботи треба подумати про те, як можна розширити свої функції, або вигадати нову лінію роботи, яку ти міг би виконувати додатково. Причому важливо не одразу запропонувати, а спочатку спробувати.
Читайте також: Замість субсидій українцям обіцяють зарплати по-європейськи
"А потім приходите до працедавця і кажете - я хочу більшу заробітну плату. Вас, імовірно, запитають, із якої причини. На що у вас готова відповідь – ви пропонуєте конкретні інновації. Важливо пояснити, що частина роботи вже зроблена, принесла або принесе на вашу думку у майбутньому – конкретний результат. Причому, це по суті може бути і не дуже велике розширення функціоналу, головне – правильно подати. Гарний момент, що ініціатива іде від вас, і ви вже спробували", - пояснив тонкощі Ярослав.
На інфляцію краще не жалітись самотужки
Якщо ваш роботодавець не рахується із коливаннями курсу долара, знеціненням гривні та інфляцією, та з року в рік платить однакову ставку, то вимога підвищення заробітної плати має виходити не від однієї особи, пропозиція має лунати від усього колективу. Це ж все одно цікавить всіх. А якщо людина підійде сама, їй можуть відповісти, що решта ж не скаржиться.
Розповісти, що хтось запропонував платити більше
Одним із методів пояснення нинішньому працедавцю, що вам необхідно підвищити зарплату, є донесення інформації, що вами зацікавилась інша компанія, яка вже пропонує більше. Проте бажано, щоб це було правдою. Якщо вас хочуть втримати як спеціаліста, вам підуть на поступки. Але якщо інформація неправдива, і працедавець відмовиться від вас, ви опинитесь в незручних обставинах, імовірно, доведеться звільнятись.
Часом функціонал розширює працедавець, не змінюючи платню
Кадрові інструкції працівник має бачити перед роботою, інколи він навіть створює їх для себе сам. Бажано ними поцікавитись на початку роботи, щоб у вас був документ, який міг би продемонструвати якісно і кількісно, наскільки розширив обов'язки роботодавець (непомітно та поступово).
Підвищились тарифи – зверніться до шефа всім колективом
Апелювання до значного підвищення тарифів, зменшення купівельної спроможності, збільшення цін також має бути колективним. Щоб вас не назвали "особливим", оскільки решту "все влаштовує". Всі ж у однакових умовах у такому разі.
На першій співбесіді не можна виглядати невпевненим
Тут все очевидно: є покупець – працедавець, і є "продавець себе" – ви. Ви маєте себе спозиціонувати своїм резюме, кейсом досягнень, підготуватись до інтерв'ю. Почитати про компанію, подумати над тим, що ви можете запропонувати компанії. На запитання "навіщо ви нам?" - не розгубитись. Важливо показати, що цілі компанії співпадають із вашими, ви бачите себе тут, будете сприяти розвитку компанії, що ви – незамінна особа для неї.
На новій роботі розкажіть про власний розвиток "неформально"
На типове питання "Де ви себе бачите за два роки?" - відповісти, де ви бачите себе саме у цій компанії, використовуючи декілька характеристик.
Тобто, у плані професії – бачу себе на щаблі вище, ніж на який іду зараз. Проте цим - не обмежуватись, використати слова, які будуть свідчити про власний особистісний розвиток. І довести, що робота в цій компанії буде йому сприяти. Не формальна відповідь на кшталт "зараз я іду на менеджера, а за рік бачу себе старшим менеджером", а так: "бачу, що в мене є змога реалізовувати більші та масштабніші проекти, ніж я можу зараз. І в цьому робота тут мені допоможе". Якщо просять конкретизувати, тоді "матиму достатньо вмінь, щоб навчати інших, молодших спеціалістів, розширити функціонал, бути тьютором".
Натякніть на особистий внесок у перспективні галузі
"Тут важливо акцентувати на чомусь, що покаже щире бажання розвитку цій компанії. Якщо вона працює лише у Києві – то "заплануйте" проекти по всій Україні за 2-3 роки. Або вкажіть на імовірний вихід на європейські рівні, якщо вона - вже всеукраїнська. Треба повідомити про свої амбітні цілі у прив'язці до компанії, не використовуючи лише звужені поняття посади", - підсумував для "Знай" психолог-кадровик Ярослав Драб.